پی سی گوگل قابلیت اضافه کردن عکس پروفایل از اپلیکیشن Contacts به گوگل مسیجز را ارائه کرد - پی سی

گوگل آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن مسیجز ارائه کرده است که عکس پروفایل را از اپلیکیشن Contacts به بالای صفحه رابط کاربری مسیجز اضافه می‌کند. شما با ضربه زدن روی عکس پروفایل شخصی که قصد ارسال پیام به او را دارید می‌توانید به کارت Contact او هدایت شوید. گوگل در این قسمت، گزینه سرچ را حذف کرده تا فضای کافی برای آواتار باز شود. برای استفاده از گزینه سرچ می‌توانید روی منوی سه‌نقطه ضربه بزنید تا آن را به عنوان یک گزینه پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید اپلیکیشن گوگل مسیجز از پلتفرم RCS بهره می‌برد که این پلتفرم دقیقا مشابه پلتفرم آی‌مسیج اپل است و هر دوی آن‌ها از رمزنگاری سرتاسری، تصاویر باکیفیت و اندیکارتورهای تایپینگ پشتیبانی می‌کنند.

گوگل مسیجز

حالا سوال اینجاست که چه اتفاقی برای چت‌های گروهی RCS زمانیکه یک کاربر آیفون به آن محلق می‌شود می‌افتد؟ باید بگوییم که همه قابلیت‌های مذکور از دسترس خارج خواهند شد و این همان اتفاقی است که برای کاربران اندروید هنگام پیوستن به چت‌های گروهی آی‌اواس اتفاق می‌افتد. گوگل اخیرا از اپل خواسته بود که اجازه اضافه کردن پلتفرم RCS به اپلیکیشن آی‌مسیج اپل را بدهد، اما تیم کوک با این درخواست موافقت نکرد.

لازم به ذکر است که RCS فقط روی اپلیکیشن گوگل مسیجز قابل دسترس است و در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قابل دسترس نیست. برای مثال اگر شما از اپلیکیشن ورایزن مسیجز یا هر اپلیکیشن پیام‌رسان اندرویدی دیگری استفاده می‌کنید باید بدانید که از RCS پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین برای بهره‌مندی از این پلتفرم لازم است که همه اعضای گروه از اپلیکیشن گوگل مسیجز استفاده کنند. برای دانستن اینکه آیا دیگران از اپلیکیشن گوگل مسیجر استفاده می‌کنند می‌توانید از طریق رنگ بالون تکست متوجه آن شوید. اگر رنگ آن آبی تیره بود به معنای آن است که چت مذکور روی پلتفرم RCS انجام می‌شود.

گوگل مسیجز

قابلیت جدید گوگل مسیجز که عکس پروفایل شخص موردنظر شما را در بالای صفحه این اپلیکیشن نمایش می‌دهد در نسخه ۲۰۲۳۰۳۱۳_۰۱_RC00.phone.openbeta_dynamic مسیجز یا نسخه‌های بالاتر قابل دسترس است. برای دانستن شماره ورژن اپلیکیشن خود روی عکس پروفایل‌تان ضربه بزنید و روی تنظیمات مسیجر فشار دهید و به سمت پایین اسکرول کنید. روی آخرین گزینه با نام About, terms & privacy ضربه بزنید تا شماره ورژن اپلیکیشن خود را مشاهده کنید.

اگر هنوز به قابلیت مذکور دسترسی ندارید احتمالا فقط برای تسترهای نسخه بتا قابل دسترس است. شما می‌توانید با پیوستن به نسخه بتا گوگل مسیجز از آن بهره شوید. برای اینکار به پلی استور بروید و Google Messages را سرچ کنید. سپس در صفحه این اپلیکیشن به قسمت پایین بروید تا اگر تسترهای جدیدی قبول می‌کند، با زدن گزینه Join به آن بپیوندید. در هر حال، انتظار می‌رود که در نسخه پایدار بعدی گوگل مسیجز این قابلیت ارائه شود.

منبع: PhoneAr

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 19 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها