پی سی سم آلتمن مدیرعامل اخراج شده OpenAI به مایکروسافت پیوست - پی سی

سم آلتمن مدیرعامل اخراج شده OpenAI به مایکروسافت پیوست




افشین نوری

۲۹ آبان ۱۴۰۲ – ۱۲:۱۰
سم آلتمن

مایکروسافت اعلام کرد که سم آلتمن مدیرعامل سابق OpenAI و گرگ براکمن از بنیانگذاران این شرکت را استخدام کرده است. آلتمن روز جمعه به خاطر اختلاف با هیات مدیره OpenAI، از این شرکت اخراج شد. حالا ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خبر داده است که سم آلتمن و گرگ براکمن به تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت ملحق خواهند شد.

نادلا گفته است: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که پیوستن سم آلتمن و گرگ براکمن به مایکروسافت را اعلام کنیم. آن‌ها تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته ما را رهبری خواهند کرد. ما مشتاقانه منتظر حضور آن‌ها هستیم.»

سم آلتمن نیز در ایکس این موضوع را تایید کرده و نوشته است: «ماموریت ادامه دارد.» نادلا گقته است که مایکروسافت همچنان به همکاری خود با OpenAI ادامه خواهد داد و به اهداف خود برای توسعه هوش مصنوعی مولد پایبند است.

استخدام آلتمن در مایکروسافت تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات او با هیات مدیره OpenAI برای بازگشت به این شرکت اتفاق می‌افتد. ظاهرا Emmett Shear هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییچ، به عنوان مدیرعامل OpenAI برگزیده شده است. او جانشین Mira Muratti مدیرعامل موقت OpenAI پس از اخراج آلتمن خواهد شد.


اخبار تکنولوژی

microsoft, مایکروسافت
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 460 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 20 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.