پی سی اپل سرانجام استاندارد پیام‌رسانی RCS را به آیفون می آورد - پی سی

اپل سرانجام استاندارد پیام‌رسانی RCS را به آیفون می آورد




افشین نوری

۲۶ آبان ۱۴۰۲ – ۱۸:۱۵
آیفون RCS

اپل سرانجام تصمیم گرفته پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانی RCS را به آیفون بیاورد. اپل امروز رسما اعلام کرد که از این استاندارد در گوشی‌های آیفون استفاده خواهد کرد. این قابلیت اواخر سال ۲۰۲۴ از طریق آپدیت نرم‌افزاری عرضه خواهد شد و قابلیت‌هایی شبیه iMessage برای پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید ارائه خواهد کرد.

اپل این تصمیم اپل را به خاطر فشارهای زیاد رگولاتورهای اروپایی و رقبایی مثل گوگل و سامسونگ می‌گیرد. استاندارد RCS در طول سال‌های گذشته بسیار توسعه یافته است و بالغ‌تر از قبل شده است. سخنگوی اپل گفته است که این شرکت معتقد است RCS امکان همکاری بهتری را برای پیام‌رسانی بین آیفون و اندروید فراهم خواهد کرد.

با وجود اتخاذ استاندارد RCS توسط اپل، iMessage همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به عنوان پلتفرم پیام‌رسانی بین کاربران آیفون استفاده خواهد شد. در عوض، RCS جایگزین SMS و MMS خواهد شد و به صورت جدا از iMessage باقی خواهد ماند.

پل همچنان فکر می‌کند که iMessage بسیار امن‌تر از RCS است. به‌گفته اپل، RCS در حال حاضر از رمزگذاری سرتاسری به اندازه‌ی iMessage پشتیبانی نمی‌کند. همانطور که گفته شد تصمیم اپل برای اتخاذ RCS در اثر فشار شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل بوده است. اپل تا الان در برابر این فشارها مقاومت کرده بود.

حالا اپل گفته است که با GSMA برای بهبود بیشتر استاندارد RCS همکاری می‌کند که شامل بهبود امنیت و رمزگذاری پیام‌های RCS خواهد بود.


اخبار تکنولوژی

apple, آیفون, اپل
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 455 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 18 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.