پی سی کارشناسان می گویند الان بهترین موقع برای فروختن آیفون قدیمی قبل از معرفی آیفون ۱۵ است - پی سی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که یک آیفون قدیمی دارید و پاییز امسال به دنبال ارتقا به آیفون ۱۵ یا آیفون ۱۵ پرو هستید، احتمالا از خودتان می‌پرسید بهترین زمان برای فروش آیفون قدیمی چه موقعی است. کارشناسان معتقدند که الان بهترین زمان است.

بر اساس گزارش وب‌سایت SellCell، فاصله زمانی بین ۱۹ تا ۲۶ آگوست زمانی است که شما می‌توانید هنگام فروش آیفون قدیمی خود بهترین قیمت را دریافت کنید در غیر اینصورت تا ۶۵ درصد از ارزش گوشی قدیمی خود را از دست خواهید داد.

طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۱، سری آیفون ۱۱ و ۱۲ در فاصله زمانی بین ۲۶ آگوست تا ۲۳ سپتامبر، یعنی ۲۸ روز قبل از عرضه آیفون ۱۳، تا ۱۸۹ دلار از ارزش خود را از دست داده بودند که چیزی حدود ۶۰ درصد کاهش ارزش می‌شد. این الگو در سال ۲۰۲۲ هم تکرار شد و سری آیفون ۱۲ و ۱۳ در فاصله زمانی بین ۱۹ آگوست تا ۱۶ سپتامبر تا ۲۶۱ دلار یعنی حدود ۶۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

بنابراین اگر شما امسال قصد ارتقا آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۴ خود به یکی از مدل‌های آیفون‌ ۱۵ دارید، بهتر است قبل از ۲۶ آگوست آن‌ها را بفروشید تا بیشترین سود را کسب کنید. اپل نیز در اوایل ماه جولای ارزش مبادله‌ای آیفون را تغییر داد و حداکثر قیمتی که برای آیفون ۱۳ پرو مکس می‌پردازد را از ۶۰۰ دلار به ۶۴۰ دلار افزایش داد. قیمت معاملاتی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ استاندارد نیز به ترتیب به ۵۳۰ و ۴۲۰ دلار افزایش یافته است.

اپل امسال احتمالا از درگاه شارژ USB-C در سری آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که همه مدل‌های آیفون ۱۵ از جزیره دینامیک بهره خواهند برد.براساس شایعات، سری آیفون ۱۵ هیچ ارتقای سخت‌افزاری مهمی نسبت به سری آیفون ۱۴ نخواهد داشت و فقط آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک قابلیت برجسته به نام دوربین پریسکوپ خواهد بود. همچنین مدل‌های آیفون ۱۵ پرو ممکن است از بدنه تیتانیومی سبک‌تر و مستحکم‌ترو یک دکمه اکشن جدید بهره ببرند.

منبع: tomsguide

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 15 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.