پی سی هدست ویژن پرو اپل با مشکل تولید مواجه شده است - پی سی

اپل ماه گذشته بعد از تاخیرهای فراوان سرانجام هدست ویژن پرو را معرفی کرد و گفت که اوایل سال آینده میلادی آن را عرضه خواهد کرد. در این مدت، قرار بود شرکای تولیدی اپل کارآیی ویژن پرو را بهبود ببخشند و سایر مشکلات آن را برطرف کنند.

حالا فایننشال تایمز گزارش داده است که ظاهرا همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و هدف اولیه اپل برای فروش ۱ میلیون دستگاه ویژن پرو در ماه اول عرضه کاهش یافته است. طبق ادعای دو منبع داخلی، شرکت Luxshareبه عنوان مونتاژکننده این هدست اکنون به دنبال تولید کمتر از ۴۰۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۴ است. همچنین دو تامین‌کننده دیگر قطعات این هدست فقط ۱۳۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دستگاه سفارش برای سال آینده دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد قطعات گران‌قیمت ویژن پرو باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند و نمایشگرهای میکرو OLED آن که توسط سونی و TSMC ساخته می‌شوند دارای بازدهی پایینی هستند. اپل ظاهرا قصد داشت از سایر نمایشگرها مانند mini-LED در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند، اما در نهایت تصمیم به استفاده از micro-OLED گرفت. حالا کوپرتینویی در حال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی هستند تا از نمایشگرهای آن‌ها در نسخه ارزان‌تر ویژت پرو استفاده کند.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست برای چندین ماه بعد از معرفی برنامه ریزی شده است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این هدست در نهایت چه زمانی به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: Gsmarena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 4 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.