پی سی مشخصات تراشه‌ های سری آلدر لیک HX فاش شد - پی سی

وب‌سایت VideoCardz امروز برخی از مشخصات تراشه‌های نسل ۱۲ سری آلدر لیک HX برای ورک استیشن‌ها و لپ تاپ‌های گیمینگ را فاش کرد. این تراشه‌ها از مدار مجتمع C0 استفاده کرده که شامل ۸ هسته‌ی قدرتمند (P) و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف (E) می‌شود.

مطالب مرتبط:

از آن‌جایی که این تراشه‌ها بر اساس معماری مشابه نسخه‌ی دسکتاپ آلدر لیک طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود که تعداد هسته‌ها، سایز کش و فرکانس آن‌ها نیز یکسان باشد. سری آلدر لیک HX اولین تراشه‌های لپ تاپی خواهند بود که از پلتفرم PCIe 5.0 پشتیبانی کرده و شامل ۴۸ خط انتقال‌دهنده می‌‌شوند. برای مقایسه، تراشه‌های سری آلدر لیک H از ۲۸ خط PCIe پشتیبانی می‌کنند.

آلدر لیک HX

یکی از ویژگی‌های مهم تراشه‌های سری آلدر لیک HX، پشتیبانی کامل آن‌ها از اورکلاک برای هر دو بخش تراشه‌ی مرکزی و حافظه‌ی DDR5 است. گفته می‌شود که این تراشه‌ها در ۷ نسخه‌ی مختلف در دسترس شرکت‌ها قرار خواهند گرفت و تمامی این نسخه‌ها از هسته‌های E بهره می‌برند. تراشه‌های i9 شامل دو نسخه‌ی ۱۲۹۵۰HX و ۱۲۹۰۰HX شده که از ۱۶ هسته، ۲۴ رشته، فرکانس بوست ۵ گیگاهرتز، کش ۳۰ مگابایتی و توان طراحی حرارتی ۵۵ وات تا ۱۵۷ وات بهره می‌برند.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده، اینتل سری i7 آلدر لیک HX را در سه نسخه‌ی ۱۲۸۵۰HX ،۱۲۸۰۰HX و ۱۲۶۵۰HX در دسترس قرار خواهد داد. دو نسخه‌ی قدرتمندتر این سری از ۱۶ هسته، کش ۲۵ مگابایتی و فرکانس بوست ۴٫۸ گیگاهرتز بهره می‌بردند و i7-12650HX نیز از ۱۴ هسته، ۲۰ رشته، فرکانس بوست ۴٫۷ گیگاهرتز و کش ۲۴ مگابایتی استفاده خواهد کرد.

آلدر لیک HX

در نهایت سری i5 نیز ارزان‌ترین تراشه‌های آلدر لیک HX را تشکیل می‌دهند. این تراشه‌ها در دو نسخه‌ی ۱۲۶۰۰HX و ۱۲۴۵۰HX طراحی شده‌اند که به ترتیب از ۱۲ و ۸ هسته، کش ۱۸ و ۱۲ مگابایتی و فرکانس ۴٫۶ و ۴٫۴ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که اینتل تراشه‌های سری آلدر لیک HX را هفته‌ی آینده در رویداد Vision Event معرفی کند.

منبع: Wccftech

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 9 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها