پی سی مارک زاکربرگ نظر خود را درباره هدست ویژن پرو اپل بیان کرد - پی سی

هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام ویژن پرو چند روز پیش معرفی شد و حالا مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نظر خود را درباره این هدست بیان کرده است. به نظر می‌رسد اظهارات زاکربرگ بیشتر شبیه به صحبت‌های استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت درباره آیفون است که گفته بود این گوشی‌ها کاملا بی‌استفاده هستند و هیچ ارزشی برای مشتریان ندارند.

هرچند برای رئیس یک شرکت رقیب، خوب است که نگران محصولات رقابتی سایر شرکت‌ها باشد، اما واقعیت این است که مدیران شرکت هایی که در طول ۲۰ سال گذشته اقدام به انکار اپل کرده‌اند به‌لحاظ تاریحی پایان بسیار ضعیفی داشته‌اند. این همان چیزی است که در مورد استیو بالمر اتفاق افتاد.

در سال ۲۰۰۷ زمانیکه اپل با مدیریت استیو جابز اولین گوشی آیفون را معرفی کرد، استیو بالمر اپل را مورد تمسخر قرار داد و گفت که گوشی گران‌قیمت اپل به خاطر نداشتن کیبورد به درد مشتریان تجاری نخواهد خورد. اما واقعیت این بود که این گوشی توسط اپراتور AT&T با تخفیف فروخته می‌شد. بالمر معتقد بود که اولین گوشی اپل قادر با رقابت با گوشی‌های سایر شرکت ها به ویژه مایکروسافت نخواهد بود. اما ما دیدیم که همه چیز برعکس اتفاق افتاد و آیفون با استقبال خوب مشتریان مواجه شد.

تاریخ تکرار می‌شود

حالا در سال ۲۰۲۳، ما به لطف اظهارات مارک زاکربرگ ممکن است لحظه مشابهی را تجربه بکنیم. زاکربرگ درباره تفاوت های سخت‌افزاری بین ویژن پرو و هدست‌های اخیر متا صحبت کرده است. به نظر زاکربرگ، هدست اپل با وجود اینکه نمایشگرهای باکیفیتی دارد اما برای کار کردن نیاز به یک باتری خارجی دارد. این نوع طراحی شاید برای اهداف خاصی که اپل مدنظر دارد مناسب باشد.

مارک زاکربرگ "مارک زاکربرگ نظر خود را درباره هدست ویژن پرو اپل بیان کرد"

زاکربرگ گفته است که معرفی هدست ویژن پرو نشان دهنده تفاوت در ارزش‌ها و چشم‌اندازهای شرکت متا با اپل است که اهمیت مهمی دارد. به نظر زاکربرگ، متا سعی کرده محصولی معرفی کند که برای همه افزاد قابل‌دسترس و قابل‌خرید باشد و این شرکت تاکنون میلیون‌ها دستگاه از هدست‌های کوئست فروخته است. زاکربرگ در ادامه گفته است:

نگاه ما به فناوری متاورس کاملا اجتماعی است و هدف ان ایجاد راه‌های جدید تعامل افراد با یکدیگر و احساس نزدیکی آن به همدیگر است. هدست‌های ما اساسا درباره فعال و اکتیو بودن و انجام دادن چیزهاست. اما همه دموهایی که از هدست اپل نشان داده شد، شخصی را نشان می‌داد که روی یک مبل نشسته بود و صرفا خودش بود و با کس دیگری تعامل نداشت.

به نظر می‌رسد زاکربرگ در این اظهارات خودش مثل بالمر عمل می‌کند تا محصولات متا را بهتر جلوه بدهد. مطمئنا بین مدل‌های کسب‌وکار اپل و متا تفاوت‌هایی وجود دارد و احتمالا همیشه نیز این طور بوده است و هدست ویژن پرو نیز توانسته این تفاوت را به خوبی نشان دهد.

زاکربرگ وقتی می‌گوید که هدست‌های کوئست متا تاکنون بیش از ده ها میلیون دستگاه فروخته‌اند، تاحدودی مثل بالمر حرف می‌زند و وارد قلمرو بالمر می‌شود. هرچند هدست‌های کوئست فروش خوبی داشته اند؛ اما میزان فروش این دستگاه‌ها بدون آنکه هدست ویژن پرو اپل وارد بازار شود و در دسترس مشتریان قرار بگیرد واقعا مهم نیست.

بالمر نیز صحبت‌های مشابهی درباره اولین آیفون اپل کرده بود و گفته بود که مایکروسافت میلیون‌ها دستگاه گوشی در سال می‌فروشد، اما اپل هیچ گوشی ایفون در سال نفروخته است. اما مرور زمان نشان داد که اینطور نیست. حالا بعد از چندین سال، موبایل‌های ویندوزی تقریبا از بین رفته‌اند اما گوشی‌های آیفون هر سال با مدل‌های جدیدی معرفی می‌شوند و فروش بسیار خوبی نیز دارند.

در ضمن، اپل می توانست هدست ویژن پرو را در یک محیط ادارای با حضور چندین نفر به نمایش بگذارد اما این شرکت انتخابش این بود که هدست خود را فقط با یک شخص به نمایش بگذارد. بنابراین، کل برنامه اپل اینگونه بود که یک شخص هدست ویژن پرو را در در موارد مختلفی تجربه کند. اپل همچنین سعی کرد تا با گنجاندن فیس تاسم و اپلیکیشن‌های کنفرانس ویدیویی مثل مایکروسافت تیمز بر جنبه‌های اجتماعی هدست خود تاکید کند. با این حال، خیلی‌ها فکر کردند که این هدست یک دستگاه صرفا شخصی است.

این تنها شروع راه است

هدست ویژن پرو اپل، درست مثل آیفون، قرار است در طول سال‌های آینده در مسیرهای مختلفی توسعه یابد. مسلما سخت افزار و نرم‌افزار آن بهبود خواهد یافت و شاید روزی فرا برسد که این هدست دیگر شبیه آنچه اکنون به نظر می‌رسد نباشد و شاید اپل نام آن را به «اپل ویژن» بدون پسوند پرو تغییر دهد.

البته اپل ممکن است در آینده دو نوع هدست متفاوت معرفی کند و شایعاتی نیز در این زمینه وجود دارند. در هر حال، به نظر می‌رسد که هدست ویژن پرو روزبه‌روز قابل‌دسترس‌تر و ارزان‌تر خواهد شد و مسلما شرکت هایی مثل متا از این بابت نگران خواهند شد.

منبع: Appleinsider

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.