پی سی فوجیتسو موفق به انتقال اپتیکی داده ها با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه شد - پی سی

این روزها با توسعه فناوری‌های جدیدی مثل ۵G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، نیاز به انتقال سریع‌تر داده‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. البته فناوری ۵G هنوز از راه نرسیده است که برخی شرکت‌ها به سراغ فناوری سریع‌تر ۶G رفته‌اند. 

حالا شرکت فوجیتسو به‌تازگی فناوری جدیدی برای انتقال اپتیکی داده‌ها توسعه داده است که قادر به انتقال ۱.۲ ترابیت بر ثانیه داده در هر موج اپتیکی است. این میزان داده معادل انتقال ۶ دیسک بلوری یا ۲۵ گیگابایت اطلاعات در یک ثانیه است. 

در این فناوری از تکنولوژی پردازش دیجیتالی سیگنال LSI (یا به‌اختصار DSP) استفاده شده است و تجهیزات آن حدود یک سوم کوچکتر و سبک‌تر از فناوری‌های مرسوم است. مزیت دیگر این فناوری آن است که مصرف انرژی آن به میزان ۱۲۰ میلی‌وات در هر انتقال کاهش یافته است و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آن ۷۰ درصد کمتر از فناوری‌های موجود است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که  فناوری فوجیتسو بر خلاف فناوری‌های مرسوم انتقال اپتیکی داده‌ها، از سیستم خنک‌کننده مایع به جای هوا استفاده می‌کند. خنک‌کننده‌های مایع کارایی بهتری نسبت به خنک‌کننده‌های هوا دارند و مانع از داغ کردن بیش از حد سیستم‌های انتقال می‌شوند.

منبع: Techspot

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 16 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها