پی سی شرایط و ضوابط انتقال مالکیت سیستم تمام‌خودران تسلا اعلام شد - پی سی

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به تازگی در جریان انتشار گزارش درآمد سه ماهه دوم تسلا اعلام کرد که صاحبان خودروهای الکتریکی این شرکت می توانند مالکیت بتای تمام‌خودران (FSD) خود را به دیگران انتقال دهند. این اتفاق می‌تواند تاثیر به‌سزایی در استفاده از فناوری پیشرفته تسلا در آینده نزدیک داشته باشد.

طبق این تصمیم، مالکان فعلی خودروهای تسلا می توانند بتای تمام‌خودران خود را در سه ماهه سوم امسال یعنی تا پایان ماه سپتامبر به سایر خودروهای تسلا انتقال دهند. هدف از این کار، تشویق مالکان خودروهای تسلا برای ارتقا به جدیدترین مدل‌های این شرکت بدون نیاز به خرید مجدد بتای خودران با قیمت ۱۵۰۰۰ دلار است.

البته انتقال بتای تمام‌خودران تسلا شرایط و ضوابطی دارد و مالکان باید دارای قابلیت رانندگی کامل با خودروهای تسلا باشند. این طرح همچنین فقط برای آن دسته از خودروهای جدید تسلا که در فاصله زمانی بین ۲۰ جولای تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شوند قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است که این انتقال فقط می‌تواند یک بار انجام شود و نمی‌توان آن را به خودرو یا شخص دیگری حتی از طریق فروش خصوصی انتقال داد. ایلان ماسک همچنین گفته که برای پیشرفت صنعت خودروهای خودران، فناوری تمام‌خودران خودروهای تسلا را در اختیار سایر شرکت‌های خودروسازی قرار می دهد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به سلطه‌ی خود بر بازار خودروهای برقی کشور آمریکا ادامه داد و با رشد سالانه‌ی ۸۷ درصدی، رکورد فروش داخلی ۴۶۶ هزار و ۱۴۰ خودرو را به ثبت رساند. همچنین خودروی مدل Y این شرکت موفق شد تا با عبور از خودروهای برقی محبوبی مانند تویوتا کورولا به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان تبدیل شود.

تسلا مدتی پیش نیز طراحی پورت شارژ‌ خودروهای خود را از حالت انحصاری خارج کرده بود تا شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس،‌ ولوو، ریویان، فورد و جنرال موتورز نیز بتوانند از این طراحی خاص در خودروهای برقی خود استفاده کنند. همچنین تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای تسلا در سال جاری به ۴۸ هزار عدد در سرتاسر جهان رسیده که رشد یک سومی آن‌ها نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که عملکرد موفق این شرکت در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 60 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 22 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.