پی سی شارژ سریع ۲۴۰ وات معرفی شد؛ شارژ کامل گوشی در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه - پی سی

ریلمی به‌تازگی از گوشی GT Neo 5 با فناوری شارژ سریع ۲۴۰ وات رونمایی کرد. این گوشی حالا تبدیل به سریع‌ترین گوشی دنیا از نظر سرعت شارژ شده است و هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد. 

فناوری فست شارژ یا شارژ سریع به‌سرعت در حال پیشرفت است و اکثر شرکت‌ها به‌دنبال ارائه راهکار سریع‌تری در این زمینه هستند. شرکت‌های چینی مثل ریلمی و شیائومی در این زمینه بسیار فعال هستند و تاکنون شارژرهای بسیار سریعی برای گوشی‌های هوشمند خود ارایه کرده‌اند. تا قبل از معرفی گوشی ریلمی GT Neo 5، لقب سریع‌ترین گوشی از نظر سرعت شارژ متعلق به گوشی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن بود حدودا ۲۱۰ وات سرعت شارژ داشت و بعد از آن گوشی وان پلاس ۱۰Tبا سرعت ۱۵۰ وات در رده بعدی قرار داشت. 

 در واقع ما به جایی رسیده‌ایم که در عرض چند دقیقه قادر به شارژ کامل گوشی خود خواهیم بود بطوریکه ریلمی ادعا کرده است فناوری شارژ سریع ۲۴۰ وات این شرکت قادر به شارژ باتری ۴۶۰۰ میلی آمپرساعتی GT Neo 5 در عرض فقط نه و نیم دقیقه خواهد بود. این برای اولین بار بار است که شاهد چنین رکوردی هستیم و تاکنون هیچ شارژری نتوانسته بود در عرض کمتر از ده دقیقه یک گوشی هوشمند را شارژ کند. 

البته شرکت ردمی وابسته به شیائومی هم ادعا کرده است که شارژر ۲۱۰ واتی‌اش می‌تواند باتری  نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن را در عرض کمتر از ده دقیقه شارژ کند. با این حال، شارژر جدید ریلمی می‌تواند در عرض ۸۰ ثانیه ۲۰ درصد و در عرض چهار دقیقه پنجاه درصد باتری GT Neo 5 را شارژ کند که سرعت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند و بعید است که گوشی دیگری بتواند به چنین رکوردهایی دست یابد. 

همانطور که احتمالا می‌دانید شرکت ریلمی متعلق به کمپانی بزرگ BBK الکترونیکس است که صاحب برندهای دیگری مثل اوپو و وان پلاس می‌باشد و هر سه‌ی این شرکت‌ها تحت مدیریت این کمپانی اداره می‌شوند. با این حال، هر کدام از آن‌ها محصولات خودشان را ارائه می‌کنند. در واقع، این شرکت شرکت اوپو بود که برای اولین بار فناوری شارژ ۲۴۰ واتی را در نمایشگاه MWC 2022 به نمایش گذاشت و حالا ریلمی از همان فناوری در گوشی جدید خود استفاده کرده است. 

بد نیست بدانید که اوپو هم در طول چند سال گذشته فناوری شارژ سریع SuperVooc را ارائه کرده است و این شرکت هم‌اکنون یکی از پیشگامان حوزه فست شارژ است. به گفته اوپو، تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از فناوری‌های شارژ سریع این شرکت استفاده کرده‌اند. 

نکته دیگر اینکه،  گوشی ریلمی GT Neo 5 فعلا در بازار چین قابل دسترس است و چند نسخه دیگر با سرعت‌های شارژ متفاوت نیز برای آن ارائه شده است که یکی از آن‌ها از سرعت ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. نسخه اصلی که با سرعت شارژ ۲۴۰ وات عرضه شده قیمت بالاتری دارد و قیمت پایه آن با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۴۷۲ دلار خواهد بود. نسخه ۱۵۰ واتی هم که سرعت شارژ پایین‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد در مقایسه با آن از باتری بزرگتری (۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت) بهره می‌برد و به قیمت پایه ۳۸۳ دلار برای ترکیب حافظه ۸/۲۵۶ گیگابایت فروخته خواهد شد. 

گوش ریلمی GT Neo 5 قابلیت منحصربه فرد دیگری هم دارد که در پنل پشت آن قرار دارد و یک قسمت مستطیی شکل با نور RGB است و به عنوان نوتیفیکیشن عمل خواهد کرد. از این جهت می‌توان گفته که Neo 5 شبیه به گوشی ناتینگ فون ۱ است که از طراحی نیمه شفاف با LEDهای کوچک در پشت خود بهره می‌برد. 

در رابطه با مشخصات فنی GT Neo 5 باید بگوییم که این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی OLED با وضوح ۱۲۴۰p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است و از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس استفاده می‌کند. 

در پنل پشت این گوشی یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. در ضمن امکان خرید این گوشی در سه رنگ سفید و مشکی و بنفش وجود دارد. ریلمی هنوز صحبتی درباره عرضه جهانی این گوشی و قیمت آن نکرده است اما انتظار می‌رود که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم. نظر شما درباره این گوشی جدید ریلمی چیست؟

منبع: TheVerge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 10 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها