پی سی رشد 11 درصدی فروش سری آیفون در سه ماهه اول سال 2022 - پی سی

اپل به‌تازگی گزارش عملکرد خود در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که بر اساس آن، سود حاصل از فروش گوشی‌های آیفون در این مدت نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. این غول فناوری آمریکایی موفق شد تا از آغاز ماه اکتبر تا پایان دسامبر به درآمد ۱۲۳٫۹ میلیارد دلاری دست پیدا کند و از این نظر، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

مطالب مرتبط:

درآمد اپل در این بازه‌ی زمانی بالاتر از پیش‌بینی وال استریت (۱۱۸٫۶۶ میلیارد دلار) بود و بخش بزرگی از این درآمد مربوط به گوشی‌های آیفون بوده است. در واقع ۷۶٫۶۳ میلیارد از مجموع درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی جدید از طریق فروش سری آیفون به‌دست آمده که از مبلغ ۶۸٫۳۴ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده توسط وال استریت بسیار بیشتر است. این در حالی است که اپل در بازه‌‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ موفق شده بود تا ۶۵٫۵۰ میلیارد دلار از طریق فروش سری آیفون درآمدزایی داشته باشد.

آیفون

هر چند که مشکلات ناشی از ویروس کرونا کماکان پابرجاست اما در حال حاضر افراد کمتری از برنامه‌ی کار در خانه استفاده می‌کنند و بیشتر مدارس نیز به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. از این رو فروش تبلت‌های سری آیپد با افت ۱۴ درصدی روبه‌رو بوده و درآمد حاصل از آن‌ها نیز از ۸٫۴۴ میلیارد دلار سال گذشته به ۷٫۲۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین گجت‌‌های پوشیدنی و لوازم جانبی اپل مانند ساعت‌های هوشمند و سری ایرپادز تنها ۱۴٫۷۰ میلیارد دلار از درآمد کلی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۲ را تشکیل داده‌اند که با این وجود، نسبت به سال قبل ۱۳٫۳۴ درصد بیشتر بوده است.

نظر شما در مورد محصولات اپل چیست؟ به‌نظر شما اپل باید چه ویژگی‌هایی را به محصولات خود اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 28 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.