پی سی دولت بایدن فردا درباره ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا تصمیم می گیرد - پی سی

ماه گذشته، کمیسیون تجارت جهانی موسوم به ITC اپل را به خاطر نقض حق پتنت یک شرکت پزشکی به نام AliveCor محکوم کرد و احتمالا اپل قادر به فروش ساعت های اپل واچ خود در آمریکا نخواهد بود. 

ظاهرا اپل از پتنت‌های این شرکت پزشکی که شامل یک قابلیت برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون می‌شد سوء استفاده کرده است و این رفتار اپل خلاف قوانین آمریکاست و باید تاوان آن را پس بدهد. ‌

به نظر می‌رسد اپل حداقل در چهار مورد از پتنت‌های AliveCor بدون مجوز استفاده کرده است و به این ترتیب این تخلفات کاملا محرز است و حالا دولت بایدن فردا تصمیم خواهد گرفت که آیا فروش ساعت های اپل واچ در آمریکا مجاز است یا نه. 

گفته می‌شود اپل برای جلوگیری از این کار یک لابیست مشهور به نام Shara Aranoff از موسسه Covington & Burling را استخدام کرده است تا گفتگوهایی با مقامات آمریکایی داشته باشد. ‌

به هر حال، اپل درگیر یک ماجرای حقوقی غیربازگشت شده است و بد نیست بدانید که اپل در سال ۲۰۱۳ نیز به خاطر نقض مالکیت پتنت‌های سامسونگ دچار وضعیت مشابهی شده بود. در آن زمان، دولت باراک اوباما ممنوعیت فروش برخی محصولات اپل مثل ۳GS, iPhone 4, iPad 3G, iPad 2 3G, و iPad 3 را وتو کرد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چه تصمیمی درباره اپل می‌گیرد.

منبع: PhoneAR

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 20 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها