پی سی تیک تاک می‌خواهد تراشه های اختصاصی خودش را توسعه دهد - پی سی

شرکت چینی ByteDance که مالک شبکه اجتماعی تیک تاک است قصد دارد تراشه اختصاصی خودش را توسعه دهد‌. این شرکت ظاهرا با مشکل تامین تراشه برای محصولات سخت‌افزاری خود مواجه است و بنابراین تصمیم دارد اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.  

شرکت ByteDance هم‌اکنون در پلتفرم‌های مختلف خود نیاز به پردازنده‌هایی برای پردازش ویدیوها و اپلیکیشن‌های سرگرمی دارد و از آنجائیکه تعداد کاربران این پلتفرم‌ها هر روز در حال افزایش است باید زیرساخت‌های آن‌ها همیشه به‌روز باشند‌. این موضوع باعث شده تا ByteDance برای رفع نیازهای خود به فکر توسعه تراشه‌های اختصاصی خودش باشد. 

مشکل کمبود تراشه باعث شده تا سایر شرکت‌های فناوری چینی هم به فکر تولید تراشه اختصاص خودشان باشند. برای مثال شرکت معروف بیدو برای پروژه‌های تجارت الکترونیک خود و شرکت علی‌بابا برای توسعه خدمات ابری خود قصد دارند تراشه‌های اختصاصی خودشان را توسعه دهند‌.

تراشه‌های اختصاصی این مزیت را دارند که متناسب با سیستم‌های هر شرکت سفارشی‌سازی می‌شوند و نیازهای خاصی را برآورده می‌کنند. شرکت ByteDance ظاهرا برای توسعه تراشه اختصاصی خودش نیروهایی را جذب کرده است و هم‌اکنون در وب‌سایت این شرکت موقعیت‌های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد. 

در حال حاضر، اکثر شرکت‌های چینی وابسته به فناوری غربی برای تولید تراشه هستند و این کشور در سال‌های اخیر سعی کرده است تا از میزان وابستگی خود به شرکت‌های غربی را کاهش دهد. 

منبع: Gizchina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها