پی سی تیم کوک: ما حتماً روی متاورس سرمایه گذاری خواهیم کرد - پی سی

تیم کوک، مدیرعامل اپل، دیروز در یک کنفرلنس مطبوعاتی گفت که «فناوری‌های نوظهوری مثل متاورس برای این شرکت اهمیت بسیار زیادی دارند و ما نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم. بنابراین سعی ما این خواهد بود که سرمایه‌گذاری‌های خود را روی این موضوعات متمرکز کنیم.»

همانطور که می‌دانید، فیس بوک (متا) اخیرا از پروژه متاورس خود رونمایی کرد و این پروژه قرار است با استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده یک دنیای مجازی، اما کاملا واقعی را در اختیار ما قرار دهند.

تیم کوک در ادامه گفت:

ما هم‌اکنون در اپ استور بیش از ۱۴ هزار اپلیکیشن ARKit داریم که هر کدام از آن‌ها میلیون‌ها کاربر دارند و همین فضا می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری ما باشد.

کوک همچنین گفت:

ما در حال حاضر با مشکل جهانی کمبود تراشه مواجه هستیم، ولی با وجود این، عملکرد ما در این مدت خوب بوده است و دلیلی برای جایگزین کردن زنجیر تامین خود نمی‌بینیم.

کاربران در این دنیای مجازی قادر به انجام هر کاری خواهند بود و به‌خاطر همین ویژگی‌های ممتاز است که اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری مثل اپل و مایکروسافت به‌دنیال ایجاد چنین دنیایی هستند.

در حال حاضر، فیس بوک پیشتاز حوزه متاورس است و این شرکت توانسته با راه‌اندازی کنفراس واقعیت مجازی Horizons Workrooms در لندن میلیاردها دلار را جذب خود کند تا از این طریق بتواند پروژه متاورس خود را توسعه بدهد.

مارک زاکربرگ اخیرا گفته است که کنفرانس Horizons اولین قدم برای تبدیل فیس بوک از یک شرکت اجتماعی‌محور به یک شرکت متاورس‌محور است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت‌ غول‌های تکنولژی در این زمینه به کجا خواهید رسید و کدامیک از آن‌ها موفق‌تر خواهند بود.

منبع: Gizchina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 28 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.