پی سی تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۸ آبان: اولین پیام اینترنتی ارسال شد  - پی سی

در ۳۰ اکتبر ۱۹۶۹ میلادی یک دانشجوی دانشگاه UCLA به نام چارلز کلاین سعی کرد تا از طریق ایجاد یک لینک در شبکه آپارنت (ARPANET) واژه Login را به کامپیوتری در مرکز تحقیقاتی استنفورد ارسال کند.

قبل از پیدایش اینترنت جهانی، آپارنت به‌عنوان نخستین شبکه انتقال بسته‌های داده راه‌اندازی شد. این شبکه، درواقع مخفف عبارت «شبکه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته» (Advanced Research Projects Agency Network) بود که پایه‌های اینترنت جهانی را بنا گذاشت.

نکته جالب اینکه آپارنت پس از ارسال حروف l و o واژه Login دچار مشکل شد و قطع شد، اما پس از یک ساعت تلاش، دوباره به حالت پایدار بازگشت و توانست پیام را با موفقیت ارسال کند.

با پیشرفت آرپانت، استانداردهای اتصال شبکه‌های متعدد به یکدیگر نیز توسعه یافتند، بطوریکه با ایجاد استانداردهای جدید اینترنتورکینگ اجازه ایجاد یک شبکه بزرگ از طریق اتصال چندین شبکه کوچک فراهم شد. توسعه‌‌ بعدی این پلتفرم زمانی اتفاق افتاد که CSNET نیز توسط بنیاد ملی علوم آمریکا ساخته و به آن متصل شد. در سال‌های بعد استانداردها و پروتکل‌های اینترنت به‌ مرور تدوین شدند و آپارنت سرانجام در سال ۱۹۹۰ میلادی بازنشسته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها