پی سی تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۵ آبان: اندروید معرفی شد - پی سی

در اوایل ماه نوامبر ۲۰۰۷ میلادی گوگل برای اولین بار پلتفرم اندروید را معرفی کرد. گوگل شرکت مادر اندروید را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و توانست بعد از دو سال سیستم‌عامل موبایلی اندروید را بر پایه‌ی کرنل لینوکس راه‌اندازی کند. هدف گوگل این بود که اندروید را به سیستم‌عاملی تبدیل کند که سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی آن زمان مثل سیمبیان، ویندوز‌ موبایل و آیفون اواس (که بعدا به آی‌اواس تغییر نام داد) را پشت سر بگذارد.

اولین نمونه‌ی گوشی هوشمند اندرویدی در اواخر سال ۲۰۰۷ معرفی شد. کد نام این محصول Sooner بود که آن را با گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل بلک‌بری مقایسه می‌کردند. البته نمونه‌ی اولیه‌ی این گوشی اندرویدی هیچ‌وقت به‌ بازار عرضه نشد.

اندروید به‌عنوان یک پلتفرم استاندارد و متن‌باز به‌‌سرعت مورد توجه شرکت‌های شخص‌ثالث تولید‌کننده‌ی موبایل قرار گرفت. این موضوع منجر به ایجاد اتحادیه‌ی دستگاه‌های متن‌باز (OHA) شد. اتحادیه‌ی مورد بحث شامل تعدادی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل و تولیدکننده‌های تراشه‌های پردازشی می‌شد.

یکی از شرکت‌های عضو OHA اچ‌تی‌سی بود که توانست در اولین همکاری خود با گوگل یک گوشی هوشمند اندرویدی به نام اچ‌تی‌سی دریم در سپتامبر ۲۰۰۸ معرفی کند. این محصول با نام T-Mobile G1 و با قیمت ۱۷۹ دلار در بازار آمریکا عرضه شد.

حالا سیستم‌عامل اندروید بسیار پیشرفته‌تر از سال‌های اولیه خود شده است و قابلیت‌های بسیار زیادی برای آن ارائه شده است. گوگل اخیرا آپدیت اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های پیکسل خود منتشر کرد و انتظار می‌رود که سایر شرکت‌ها نیز به‌زودی آن را برای گوشی‌های خود عرضه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 6 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها