پی سی توییتر تبلیغات مایکروسافت، دیزنی و NBA را در کنار پروپاگاندای نئونازی نمایش داد - پی سی

توییتر این هفته تبلیغات برندهای مطرحی مثل دیزنی، مایکروسافت و تلگراف را در کنار پروپاگاندای نئونازی نمایش داده است و به نظر می‌رسد که در توییتری که تحت مدیریت ایلان ماسک قرار دارد هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغات شما در کنار تصاویر نژادپرستانه و نفرت‌پراکن نمایش داده نشود.

کاربران توییتر اسکرین‌سات‌هایی از نمایش یک فیلم نژادپرستانه در کنار تبلیغات برخی شرکت‌ها منتشر کرده‌اند که وب‌سایت Gizmodo نیز آن را تائید کرده است. این فیلم با نام Europa: The Last Battle که در سال ۲۰۱۷ پخش شد، توسط گروه‌های نئونازی علیه یهودیان استفاده می‌شود و نکته جالب اینکه توییتر قبل از آنکه ماسک صاحب آن شود، از انتشار محتواهای نئونازی در پلتفرم خود جلوگیری می‌کرد. اما حالا شاهد هستیم که این شرکت به بهانه آزادی بیان حتی به افرادی مثل Richard Spencer که از رهبران گروه‌های نئونازی است تیک آبی داده است.

وب‌سایت Gizmodo با جستجو در توییتر تائید کرده است که کلیپ‌هایی از این فیلم در کنار تبلیغاتی از شرکت‌های مطرح مثل مایکروسافت، تلگراف، دیزنی، ادوبی و NBA قرار گرفته است. برندهای دیگری مثل Freddie Mac, Harper Collins, Colonial Penn Life Insurance و Public Rights Project نیز درگیر این موضوع شده‌اند. هنوز هیچیک از این برندها واکنشی به اقدام توییتر نشان نداده‌اند.

تغییراتی که ماسک اخیرا در توییتر داده است و همچنین اخراج تعداد زیادی از کارکنان بخش‌ امنیت این شرکت باعث شده تا شبکه اجتماعی توییتر در وضعیت نامناسبی از نظر مقابله با محتواهای نفرت‌پراکن مواجه شود. لازم به ذکر است که ویدیوی نئونازی مذکور که در کنار تبلیغات شرکت‌ها پخش شده است، قوانین خود توییتر را نقض کرده است، اما ظاهرا مدیران توییتر توجهی به این موضوع ندارند. اخیرا نیز مدیر امنیت توییتر به خاطر ایجاد محدودیت برای انتشار یک فیم در توییتر توسط ایلان ماسک اخراج شده بود.

عدم توجه توییتر به پخش محتواهای نژادپرستانه در کنار تبلیغات ممکن است باعث کاهش تعداد تبلیغ‌دهندگان این شرکت شود. طبق گزارشی که اخیرا SensorTower منتشر کرده است توییتر هم‌اکنون فقط ۶۲۵ تبلیغ‌دهنده از ۱۰۰۰ تبلیغ‌کننده‌ای که قبل از خرید توییتر توسط ماسک در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ وجود داشتند دارد. این موضوع باعث شده تا درآمد توییتر در فاصله بین اکتبر ۲۰۲۲ تا آخر ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد کاهش یابد.

در هر حال، باید ببینیم آیا توییتر برای مقابله با پخش محتواهای نژادپرستانه در پلتفرم خود قدم‌های موثری بر می‌دارد یا خیر.

منبع: Gizmodo

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 18 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.