پی سی تسلا به خاطر افت ارزش سهام خود تعداد زیادی از نیروهایش را اخراج می کند - پی سی

تسلا ظاهرا قصد دارد بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کند و از طرف نیز می‌خواهد استخدام‌های جدید خود را متوقف کند. این شرکت با بحران مالی جدی مواجه شده است و برای کاهش هزینه‌های خود قصد دارد دست به این کار بزند. این تعدیل نیرو قرار است از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان این شرکت اخراج خواهند شد. به نظر می‌رسد که تسلا می‌خواهد بهره‌وری کارخانه های خود را افزایش بدهد و اخیرا نیز گزارش شده بود که این شرکت می‌خواهد یک کارخانه گیگافکتوری دیگر در کشور مکزیک بسازد. این موضوع هنوز به طور رسمی از سوی تسلا تائید نشده است.

ایلان ماسک چند ماه پیش گفته بود که احتمالا  حدود سه و نیم درصد از کارکنان تسلا تعدیل خواهند و ما حالا شاهد محقق شدن این موضوع هستیم. گفته می‌شود بخش عظیمی از کارگران واحد اتوپایلوت تسلا از کار بیکار خواهند شد. 

البته تسلا عماکرد خوبی د فروش خودروهای الکتریکی خود داشته است، اما ارزش سهام این شرکت ۶۵ درصد نسبت سال گذشته و ۲۵ درصد در ماه اخیر سقوط کرده است‌. ماسک دلیل این افت وحشتناک را سیاست‌های غلط بانک مرکزی آمریکا عنوان کرده است. 

این روزها اکثر شرکت‌ها از جمله تسلا به‌خاطر بحران اقتصاد جهانی و افزایش تورم،  با مشکلات جدی روبرو شده‌اند‌  و از طرف دیگر خخرید توییتر توسط ایلان ماسک باعث شده تا مشکلات تسلا دوچندان شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران تسلا نگران هستند که ماسک همه تمرکز خود را روی توییتر بگذارد که این موضوع به‌نوبه‌ی خود می‌تواند باعث ضعف مدیریت در تسلا بشود. البته نتیجه این آشفتگی مدیریتی را امروز می‌توان در کاهش ارزش سهام تسلا مشاهده کرد. 

در همین راستا، ماسک گفته است که قصد دارد از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند و به جای خودش فرد دیگری را انتخاب نماید. شاید اگر چنین اتفافی بیفتد تسلا بتواند بخشی از ارزش از دست رفته خود را باز بیابد. 

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فناوری مثل اپل، متا و آمازون دست به تعدیل نیرو زده‌اند و باید ببینیم که شرایط اقتصادی برای این شرکت‌ها چگونه پیش می‌رود.

منبع: Engadget

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 22 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.