پی سی تراشه های گرافینی با سرعتی ۱۰ برابر تراشه های سیلیکونی به‌زودی از راه می رسند - پی سی

در حال حاضر، همه تراشه‌‌های موجود در بازار از ماده سیلیکون ساخته می‌شوند و حالا دانشمندان قصد دارند که به جای این ماده از گرافین استفاده کنند که باعث افزایش ۱۰ برابری سرعت عملکرد تراشه‌ها خواهد شد. 

طبق یک گزارش جدید، بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال استفاده از گرافین به‌عنوان جایگزین سیلیکون هستند و اخیرا نیز کنفرانسی با عنوان China International Graphene Innovation Conference در چین برگزار شد که به جنبه‌های مختلف این فناوری می‌پرداخت. 

البته ماده سیلیکون همچنان محبوبیت زیادی در نزد شرکت‌های سازنده تراشه دارد اما به هر حال، غناوری ساخت تراشه نیازمند بازنگری است و به نظر می‌رسد گرافین همان ماده‌ای که ممکن است جایگزین سیلیکون شود‌.‌ یکی از مزیت‌های گرافین این است که مقاومت بسیار بالایی دارد و حدود ۲۰۰ مقاوم‌تر از فولاد است. از طرفی، وزن آن بسیار پایین است و هر مترمربع آن فقط چند گرم وزن دارد. قابلیت رسانایی الکتریکی و حرارتی آن نیز بسیار بالاست. 

شرکت IBM در سال ۲۰۱۰ نمونه اولیه تراشه‌هایی با ماده گرافین را به نمایش گذاشت و ادعا کرد که فرکانس این تراشه می‌تواند به ۱۰۰ گیگاهرتز و حتی ۱۰۰۰ گیگاهرتز برسد. البته هنوز هزینه تولید این نوع تراشه‌ها مشخص نیست و شاید قیمت آن بسیار سرسام‌آور باشد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و‌ بینیم که آینده این فناوری به کدام سمت و سو خواهد رفت.

منبع: DigitalTrends

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 24 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها