پی سی اینتل فناوری ۳ نانومتری خود را برای مشتریان بیشتری عرضه می‌کند - پی سی

اینتل و شرکت Synopsys این هفته اعلام کردند که همکاری خود را به فناوری‌‌های ۳ نانومتری و ۱۸A اینتل گسترش می‌دهند. طبق این قرارداد، Synopsys قرار است اینترفیس استاندارد خود را برای کلاس ۳ نانومتری و ۱.۸ نانومتری اینتل توسعه دهد. اینتل همچنین گفته است که قصد ارائه فناوری ۳ نانومتری خود برای مشتریان بیشتری دارد.

همکاری اینتل با Synopsys، این شرکت را قادر خواهد ساخت تا فناوری ۳ نانومتری خود را برای طیف وسیع‌تری از مشتریان عرضه کند.

فناوری ۳ نانومتری اینتل در مقایسه با نسل قبلی خود ۱۸ درصد عملکرد یهتر در هر وات ارائه می‌کند. اینتل تاکنون هیچ محصول مشتری‌محوری بر پایه این فناوری معرفی نکرده است، اما سه تراشه دیتاسنتر که عبارتند از پردازنده‌های Granite Rapids با نام تجاری Xeon و پردازنده‌های Sierra Forest و همچنین یک پردازنده سفارشی برای یک پایگاه داده ابری عرضه کرده است.

لازم به ذکر است که فناوری ۱۸A اینتل نیز یک نسخه پبشرفته‌تر فناوری ۲۰A این شرکت است که بهبود عملکرد تا ۱۰ درصد در هر وات را وعده می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی Synopsys از فناوری ۳ نانومتری اینتل استفاده خواهد کرد، اما ظاهرا قرار است تولید آن را از سال جاری شروع کند. فناوری ۱۸A اینتل نیز احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۴ آماده تولید خواهد شد.

منبع: tomshardware

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 16 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.