پی سی اپل در iOS 17 قوانین جدیدی برای جلوگیری از سوء‌استفاده توسعه‌دهندگان از داده‌های کاربران اعمال می کند - پی سی

اپل اعلام کرد که از اواخر سال جاری میلادی با عرضه iOS 17، iPadOS 17، macOS Sonoma، tvOS 17 و watchOS 10، از توسعه‌دهندگان خواهد خواست تا دلایلی برای استفاده از APIهای خاص در اپلیکیشن‌های خود ارائه دهند تا از سوء‌استفاده احتمالی از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات جلوگیری کند.

اپل در بیانیه خود گفته است: «با این کار اطمینان پیدا خواهد کرد اپلیکیشن‌ها از این APIها فقط برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنند. بنابراین، توسعه‌دهندگان باید دلایل کافی ارائه دهند که دقیقا نحوه استفاده اپلیکیشن از APIها را نشان دهد.»

اپل گفته که این کار را به این منظور انجام می دهد تا مطمئن شود که توسعه دهندگان از API‌های خاص برای جمع آوری داده‌های کابران استفاده نمی‌کنند. این داده‌ها می‌توانند برای اهدافی مثل تبلیغات هدفمند استفاده شوند.

به این ترتیب، اپلیکیشن‌هایی که از بهار ۲۰۲۴، استفاده از APIها را در موارد حریم خصوصی خود توضیح ندهند رد خواهند شد. همچنین اپلیکیشن‌ها مجاز به انگشت نگاری نیستند. بنابراین، اپلیکیشن‌ها باید از APIها فقط برای دلایل اعلام شده استفاده کنند و این دلایل باید با کاربرد اصلی اپلیکیشن مطابقت داشته باشد.

منبع: Thehackernews

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 59 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.