پی سی اولین تصاویر کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 EAGLE انویدیا فاش شد - پی سی

امروز اولین تصاویر از طراحی سفارشی EAGLE برای استفاده در کارت گرافیگی GeForce RTX 4080 انویدیا فاش شده است. تفاوت اصلی این طراحی سفارشی که توسط شرکت گیگابایت ساخته شده است با طراحی‌های موجود، سایز بزرگ آن است که احتمالا از نظر عملکردی نیز این طراحی سریع‌تر عمل خواهد کرد. 

کارت گرافیکی EAGLE GeForce RTX 4080 از طراحی سه و نیم اسلاتی بهره می‌برد و مجهز به ‌سه فن ۱۱۰ میلیمتری است. این فن‌ قبلا در کارت‌ گرافیکی اورکلاک‌شده Gigabyte GeForce RTX 4090 استفاده شده بود.   

انویدیا

البته ما می‌دانیم که انویدیا کارت گرافیکی GeForce RTX 4080 12 GB را به خاطر عملکرد ضغیف آن معرفی نخواهد کرد و در نتیجه به نظر می‌رسد که نسخه Gigabyte از نوع ۱۶ گیگابایت خواهد بود. این کارت ظاهرا از یک کانکتور ۱۶ پینی، سه درگاه DisplayPort 1.4a و یک پورت HDMI 2.1  بهره خواهد برد و فاقد پورت DP خواهد بود. 

انویدیا

طبق شایعات، کارت گرافیکی Gigabyte GeForce RTX 4080 EAGLE از پردازنده گرافیکی AD103 با معماری NVIDIA Ada Lovelace استفاده خواهد کرد و مجهز به ۲۶ گیگابایت حافظه GDDR6X خواهد بود. گفته می‌شود این کارت با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و احتمالا از فناوری‌های DirectX 12  و Vulkan پشتیبانی خواهد کرد. 

مطالب مرتبط:

هنوز قیمت این کارت گرافیکی مشخص نیست اما ما می‌دانیم که انویدیا قصد دارد مدل RTX 4080 را روز ۱۶ نوامبر به قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه کند. بنابراین قیمت نسخه EAGLE نیز ممکن است در همین حول و حوش باشد.

منبع: Wccftech

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 29 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها