پی سی استفاده از اسمارت کانکتور در آیپد پرو - پی سی

طبق شایعات، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا از یک جفت اسمارت کانکتور چهار سنجاقه جدید، در آیپد پرو مدل ۲۰۲۲ استفاده کند.

ماکوتاکارا (Macotacara) از ژاپن، می‌گوید که آیپد پرو مدل ۲۰۲۲، دارای یک جفت رابط چهار سنجاقه (Four-pin Connector) خواهد بود. در حال حاضر آیپد پرو، دارای یک ردیف سنجاق ۳ تایی در قسمت عقبی خود بوده که به نام اسمارت کانکتور یاد شده و به منظور اتصال لوازم جانبی از قبیل مجیک کیبورد استفاده می‌شوند‌.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که اهمیت ایجاد این تغییر در آیپد پرو ‌مدل ۲۰۲۲ چیست؟ گزارش‌ها حاکی از این هستند که رابط‌های جدید، به منظور شارژ کردن دستگاه‌های جانبی که به پورت Thunderbolt/USB-C متصل می‌شوند، قابل استفاده هستند. با این حال، تاکنون مشخص نیست که لوازم جانبی ۳ سنجاقه، با اسمارت کانکتور ٤ سنجاقه کار خواهد نمود یا خیر.

آن‌طور که پیداست، رابط‌های چهار سنجاقه، در موقعیتی جدید، در قسمت بالایی و همچنین کناره‌های آیپد پرو ۲۰۲۲ قرار خواهند داشت. از سوی دیگر، ماکوتاکارا می‌گوید که تنها تغییری که در مدل‌های جدید آیپدهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل وجود خواهد داشت، استفاده از دو اسمارت کانکتور چهار سنجاقه در آن‌ها خواهد بود.

احتمالا از نمایشگر Mini-LED، یک بار دیگر نیز در آیپد مدل ۱۲.۹ اینچی اپل استفاده خواهد شد‌. اپل این نمایشگر خود را Liquid Retina XDR نامیده که در نمایش کانترست (Contrast) و رنگ‌های مختلف، بسیار خوب عمل می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده، Contrast Ratio در این آیپد برابر با ۱ میلیون واحد، میزان روشنایی صفحه (Brightness)، برابر با ۱۰۰۰ واحد و روشنایی صفحه در حالت اوج (Peak Brightness)، برابر با ۱۶۰۰ واحد خواهد بود.

به نظر می‌رسد که بین بازاریابی مدل‌های جدید آیپد پرو و آیفون ۱۴، ارتباطی با یکدیگر وجود خواهد داشت. اپل قصد دارد تا مشتریان آیفون را بیش از گذشته، به خرید مدل‌های پرو تشویق کند. به همین دلیل است که تراشه‌ی A16 فقط در آیفون ۱۴ پرو وجود دارد. از سوی دیگر، مدل‌های پرو دارای پنل پرمیوم OLED، دوربین باکیفیت‌تر، یک طرح i جدید و Refresh Rate برابر با ۱۲۰ هرتز خواهند بود.

با این‌که تحلیل‌گر برجسته‌ی اپل، مینگ چی (Ming Chi) می‌گوید که نمایشگر Mini-LED برای استفاده در آیپد پرو مدل ۱۱ اینچی بسیار گران است، اما به نظر می‌رسد که اپل از این طریق، قصد دارد تا مشتریان خود را به خرید مدل گران‌قیمت ۱۲.۹ اینچی تشویق کند. آیپد پرو مدل ۱۱ اینچی، احتمالا از نمایشگر Liquid Retina استفاده خواهد نمود.

اپل عرضه‌ی آیپد او اس را تا ماه اکتبر به تعویق انداخته است

با توجه به تاخیر در عرضه‌ی آیپد او اس تا ماه اکتبر، ممکن است اپل قصد داشته باشد تا از مدل‌های جدید آیپد پرو در ماه آینده رونمایی کرده و در اکتبر، اقدام به عرضه‌ی آن‌ها نماید‌. این در حالیست که احتمال برگزاری یک مراسم انحصاری برای تبلت‌های جدید اپل در ماه اکتبر نیز وجود دارد. احتمال سوم این است که شاید اپل اقدام به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در ماه اکتبر کرده و مدل‌های جدید آیپد پرو را معرفی نماید.

افزایش حجم باتری‌های مورد استفاده در تبلت‌های جدید، موضوعیست که شاید اپل آن را عملی نماید؛ به خصوص بعد از شکایت‌های متعدد کاربرانی که ادعا داشتند مجیک کیبورد، با سرعت زیادی شارژ باتری آن‌ها را تخلیه می‌کند.

راجع به پشتیبانی اپل از Magsafe در آیپد پرو مدل ۲۰۲۲ نیز گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته است؛ در صورت محقق شدن این موضوع، برای نخستین بار شاهد استفاده از سیستم شارژ از طریق بی‌سیم، در آیپدهای اپل خواهیم بود. هر دو مدل، از تراشه‌های قدرتمند M2 استفاده خواهند نمود که دارای ۲۰ بیلیون ترانزیستور بوده و نسبت به تراشه‌های M1، افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهند.

تراشه‌ی M2 که توسط TSMC ساخته شده، آیپد پرو ۲۰۲۲ را به اولین دستگاهی تبدیل می‌کند که از یک تراشه‌ی ۴ نانومتری در خود استفاده می‌نماید. معمولا هرچقدر عدد مربوط به پروcess Node یک دستگاه کوچکتر باشد، تعداد ترانزیستورهای تراشه موجود در آن، بیشتر خواهد بود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که تعداد ترانزیستورهای بیشتر، به معنای موثرتر بودن یک تراشه از نظر مصرف انرژی است.

در ماه ژوئن، منبع داخلی معروف، راس یانگ (Ross Young) اظهار داشت که اپل قصد دارد تا از آیپدهای ۱۴.۱ اینچی مجهز به نمایشگر Mini-LED رونمایی کند. استفاده از کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌ی ۵۱۲ الی ۴ ترابایتی و همچنین بهره‌گیری از تراشه‌های M2، از دیگر مواردی بودند که پیرامون این آیپدها به گوش می‌رسید. در حال حاضر، اطلاعات بیشتری راجع به آیپدهای ۱۴.۱ اینچی در دسترس نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا اپل به واقع قصد معرفی این مدل را دارد یا خیر.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها