پی سی اتحادیه اروپا سرانجام قانون جدید Digital Markets Act را برای محدود کردن اپل و گوگل به اجرا گذاشت - پی سی

اتحادیه اروپا قصد دارد قانون جدیدی به نام Digital Markets Act برای محدود کردن شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل اجرا کند. طبق این قانون، اپل مجبور خواهد شد تا اواسط سال ۲۰۲۴ اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی دستکاه‌های آی او اس را به کاربران بدهد.

هدف قانون جدید اتحادیه اروپا تضمین رقابت منصفانه بین شرکت‌های مختلف فناوری در این قاره است. بنابراین شرکت‌های مثل اپل و گوگل نخواهند توانست از موقعیت برتر خود سوء‌استفاده کنند. این قانون شامل شرکت‌هایی خواهد شد که به بیش از ۴۵ میلیون کاربر و ۱۰ هزار کسب‌وکار در طول سه سال گذشته خدمات‌ ارائه کرده‌اند. این خدمات می‌تواند شامل اپ‌استورها، موتورهای جستجوگر، مرورگرهای وب، سیستم‌عامل‌ها، پلتفرم‌های ویدیویی و سایر خدمات انلاین باشد.  

در حال حاضر، کشورهایی مثل کره جنوبی و دانمارک چ، اپل و گوگل را مجبور کرده‌اند که اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص‌ثالث را در اپ‌استورهای خودشان بدهند. حالا طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، اپل علاوه بر این کار باید اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را به کاربران آی او اس نیز بدهد. این قانون از امروز اول نوامبر اجرایی می‌شود، اما فعلا اجباری روی شرکت‌ها نخواهد بود تا اینکه به‌تدریج خود را برای تبعیت از ان آماده کنند. شرکت‌ها باید تا تاریخ ششم مارس ۲۰۲۴ خود را با قانون جدید سازگار کنند. 

اتحادیه اروپا همچنین اخیرا قانون جدیدی وضع کرد که همه شرکت‌های الکترونیکی از جمله اپل را ملزم به استفاده از درگاه USB-C تا سال ۲۰۲۴ می‌کند. به این ترتیب، ما شاهد استفاده از این درگاه روی گوشی‌های آیفون خواهیم بود. 

منبع: Techspot

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 1 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها