پی سی آغاز همکاری ناسا و مایکروسافت در ماموریت های فضایی - پی سی

ناسا قصد دارد با همکاری مایکروسافت روشی برای ارتباط موثرتر و بهینه‌تر با فضاپیماها پیدا کند و در این پروژه قرار است از سرویس کوانتوم آژور مایکروسافت استفاده بکند.

ناسا در حال حاضر از فناوری Deep Space Network برای برقراری ارتباط با فضاپیماهای ارسالی خود به فضا استفاده می‌کند که این کار از طریق یک سری آنتن‌های رادیویی در آمریکا، اسپانیا و استرالیا صورت می‌گیرد. ‌

مطالب مرتبط:

اما این روش به‌گفته ناسا مشکلات زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به عدم برقراری ارتباط مستمر با فضاپیماهای دورتر و وارد شدن فشار بیشتر روی سیستم‌ها به‌خاطر حجم بالای داده‌های ارسالی به زمین اشاره کرد. ضمن اینکه پردازش این حجم از داده‌ها نیاز به امکانات و تجهیرات بی‌شماری دارد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

حالا ناسا قصد دارد برای حل این مشکلات از الگوریتم‌های کوانتومی مایکروسافت استفاده کند. در حالیکه کامپیوترهای سنتی ناسا یک برنامه DNS را در عرض ۲ ساعت پردازش می‌کنند، سرویس آژور مایکروسافت این کار را فقط در عرض ۱۶ دقیقه انجام خواهد داد.

مایکروسافت گفته است که برای بهبود سیستم های ارتباطی ناسا نیاز به کار بیشتری است و سعی خواهد کرد همه ظرفیت‌های خود را در اختیار این آژانس فضایی قرار دهد. اگر نتایج این همکاری موفقیت‌آمیز باشد ما شاهد انجام ماموریت‌های فضایی پیچیده‌تری در آینده نزدیک خواهیم بود.

منبع: Engadget

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 28 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.