پی سی مدیاتک به زودی برای رایانه‌های ویندوزی تراشه اختصاصی تولید خواهد کرد - پی سی

شرکت تایوانی مدیاتک که بیشتر به ساخت تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند شهرت دارد، مدتی پیش با به‌دست‌آوردن ۴۰ درصد از سهم بازار این محصولات به برترین شرکت سازنده تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند تبدیل شد. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا به بازار تراشه‌های مخصوص رایانه‌های ویندوزی نیز ورود پیدا کند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها قصد دارند تا در ساخت تراشه‌های جدید خود به‌جای معماری x86 از معماری ARM استفاده کنند و ظاهراً مدیاتک نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. گفته می‌شود که این شرکت تراشه‌های مخصوص رایانه‌های ویندوزی را تا چند سال دیگر در دسترس قرار خواهد داد.

مدیاتک همین حالا نیز با ساخت پردازنده برای لپ تا‌پ‌های اقتصادی و کروم بوک‌ها در بازار رایانه‌ها حضور دارد. انتظار می‌رود که این شرکت در رویداد Executive Summit پیش رو از برنامه‌ی خود برای ورود به بازار رایانه‌های ویندوزی پرده بردارد اما احتمالاً تا عرضه‌ی اولین تراشه‌ی اختصاصی این شرکت برای این دستگاه‌ها زمان زیادی باقی مانده است.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت مدیاتک چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در بازار رایانه‌ها و لپ تاپ‌های ویندوزی نیز موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : همه محصولات تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها