پی سی کشاورز اهل ترکیه با استفاده از هدست واقعیت مجازی شیردهی دام های خود را بیشتر کرد - پی سی

هفته‌ی گذشته یکی از خبرگزاری‌های کشور ترکیه از کشاورزی خبر داد که برای کاهش استرس و همچنین افزایش شیردهی گاوهای خود، آن‌ها را به پوشیدن هدست واقعیت مجازی وادار می‌کند. این روش چند سال پیش توسط کشاورزان روسی نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

این کشاورز که ایزت کوچاک نام دارد با پوشاندن هدست واقعیت مجازی به دو عدد از گاوهای خود، همزمان با پخش موسیقی کلاسیک، محیطی از مراتع سرسبز را برای ‌آن‌ها شبیه‌سازی کرد. این کار باعث شد تا پس از ۱۰ روز کیفیت شیر گاوها افزایش پیدا کرده و میزان شیردهی آن‌ها نیز در طی این مدت از ۲۲ لیتر به ۲۷ لیتر برسد. توسعه‌دهنگان روسی در سال ۲۰۱۹ با همکاری کشاورزان، هدست‌هایی را تولید کردند که با میدان دید گاو هماهنگ است و کوچاک نیز روی حیوانات خود از همین هدست‌ها استفاده کرده است.

بر اساس مطالعات مختلف، وضعیت ذهنی دام‌ها روی سلامت و شیردهی آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی می‌تواند موجب بهبود این وضعیت در آن‌ها شود. از طرف دیگر، این کار می‌تواند مشکل دیگری را به مسائل مربوط به چگونگی نگهداری از حیوانات در مزارع اضافه کند. این موضوع یادآور بخشی از سری فیلم‌های ماتریکس است؛ جایی که ماشین‌ها انسان‌ها را در دنیایی شبیه‌سازی شده نگه می‌داشتند تا از گرمای تولیدشده از بدن آن‌ها استفاده کنند.

منبع: TechSpot

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : همه محصولات تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها