پی سی مایکل پکتر: سونی برای خرید وارنر برادرز در موقعیت خوبی قرار دارد؛ سری Metal Gear Solid بدون بدست آوردن کوجیما اهمیتی ندارد - پی سی

تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیویی، مایکل پکتر (Michael Pachter) باور دارد که عناوینی مانند Batman و Mortal Kombat به خوبی با رویکرد سونی در زمینه‌ی محتوا همخوانی دارند.

تصاحب ۷٫۵ میلیارد دلاری کمپانی مادر بتسدا (Bethesda)، زنیمکس مدیا (Zenimax Media)، از سوی مایکروسافت، صنعت بازی‌های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داد. این یک قرارداد بسیار مهم ست و مطمئناََ استودیوهایی که به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت اضافه شده‌اند اکوسیستم آن‌ها را گسترش خواهد داد و فرنچایزهای تازه‌ی اضافه شده به زیرمجموعه‌ی آن‌ها بازی‌بازان زیادی را جذب اکس‌باکس می‌کند. مطمئناََ اثرات این تصاحب تا سال‌ها برروی صنعت بازی‌های ویدیویی قابل مشاهده خواهد بود.

اخیراََ وبسایت گیمینگ‌بولت (GamingBolt) با تحلیلگر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، مایکل پکتر، مصاحبه‌ای طولانی داشته است که جزئیات بیشتری از آینده‌ی سونی و مایکروسافت به اشتراک می‌گذارد. آقای پکتر فکر می‌کنم که خریداری زنیمکس مدیا از سوی مایکروسافت در کوتاه مدت سونی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه در طولانی مدت آثار آن آشکار می‌شود. وی فکر می‌کند که این خریداری ۲ تا ۴ میلیون از کسانی که قرار بود پلی‌استیشن ۵ خریداری کنند را به سمت اکوسیستم اکس‌باکس می‌برد. جالب است بدانید آقای پکتر توضیح داد که سونی می‌تواند پاسخ مایکروسافت را با یک خرید بسیار بزرگ بدهد و آن‌ها در سطحی پایین‌تر توانایی‌اش را خواهند داشت.

گرچه AT&T تصمیم گرفته است فروش بخش بازی‌های خود یعنی WB Games را متوقف کند اما اخیراََ متوجه شدیم بر خلاف بیانیه‌ی آن‌ها، همچنان احتمال فروش وجود دارد و اخیراََ یک تحلیلگر مشهور متذکر شده بود بیانیه‌ی منتشر شده از سوی مدیر (Warner Bros) دقیقاََ با فروش مطابقت دارد. حالا آقای پکتر در مصاحبه‌ی خود به این نکته اشاره می‌کند که سونی این توانایی را دارد که برخی دارایی‌ها و لایسنس‌های وارنر برادرز را ازان خود کند. به عبارتی دیگر آقای پکتر توضیح می‌دهد که بسیاری از عناوین استودیوهای آن‌ها با حال و هوای انحصاری‌هایشان هماهنگی دارند اما تصاحب سونی در سطح بالا نخواهد بود بلکه اگر چنین اتفاقی رخ دهد احتمالاََ بخشی از فرنچایزها و استودیوهای وارنر برادرز را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه خواهند کرد. سطح تصاحب هماهنگ با خریداری اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) خواهد بود. وی در این باره گفت:

تصاحب‌های سونی همیشه در سطح پایین‌تر قرار دارند (با توجه به بودجه و قدرت خرید) به عنوان مثال استودیوی بعدی که در نظر دارند احتمالاََ شبیه به اینسامنیاک خواهد بود و من چنین خریدهایی را از سوی سونی انتظار دارم. من فکر می‌کنم که سونی برای خرید وارنر برادرز در موقعیت خوبی قرار دارد و به محض این که بار دیگر در خرید قرار گیرند احتمالاََ سونی جزو خریداران باشد. البته این به تصمیم و رویه‌ی فروش AT&T بستگی دارد. اگر آن‌ها نخواهند که لایسنس آی‌پی‌های (IPs) خود را به فروش برسانند و به جای آن وارد قراردادهای انحصاری شوند چرا که منطقی به نظر نمی‌رسد آثار بزرگی مانند Batman یا Suicide Squad کاملاََ در انحصار پلتفرمی خاص قرار گیرند اما اگر در نهایت مجبور شوند که آی‌پی‌های Batman یا Mortal Kombat را به صورت همیشگی به یک ناشر بسپارند احتمالاََ سونی یک خریدار بسیار محتمل خواهد بود. آن‌ها در حال حاضر با Spider-Man نیز چنین کاری کرده‌اند، بنابراین ما می‌دانیم که سونی به چنین رویکردی علاقه نشان می‌دهد. من واقعاََ تا قبل از خریداری بتسدا توسط مایکروسافت به این موضوع فکر نکرده بودم که AT&T دوباره قصد فروش دارایی‌های مرتبط با WB Games را داشته باشد اما ممکن است آن‌ها پس از بتسدا دوباره به دنبال فروش باشند.

البته همیشه نباید به فکر خرید استودیو یا شرکت‌های بزرگ مثل زنیمکس مدیا باشیم، ممکن است شرکت سونی به دنبال خریداری آی‌پی‌های ترد-پارتی مانند Metal Gear Solid یا Final Fantasy باشد، مخصوصاََ آن دسته از فرنچایزهایی که روابط نزدیکی با آن‌ها داشته‌اند. اگرچه این احتمال وجود دارد اما آقای پکتر فکر می‌کند که چنین هزینه‌هایی ارزش چندانی برای سونی به ارمغان نمی‌آورد. وی در این باره توضیح داد:

خب باید بگویم که سری Metal Gear بدون کوجیما چندان ارزشی ندارد و Final Fantasy کِی عرضه شد؟ ۲۰۱۶؟ من مطمئن نیستم افراد زیادی به آن اهمیت دهند، من فکر می‌کنم که هر نسخه‌ی جدید از این سری فقط چند میلیون نسخه فروش دارد و یک سیستم سلر نیست. شاید در ژاپن طرفداران بیشماری داشته باشد اما ژاپنی‌ها اکس‌باکس نمیخرند بنابراین سونی چندان نگران این بازار نیست که بخواهند نظر آن‌ها را با خرید محتویات مورد علاقه‌یشان جذب کند. بنابراین من فکر می‌کنم چنین دارایی‌هایی ارزش چندانی ندارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 53 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.