مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا

مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت

محمد حسین کریمی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا

این تحلیل‌گر بازی‌های ویدیویی می‌گوید: “من فکر می‌کنم ۲ تا ۴ میلیون بازی‌بازی که قرار بود پلی‌استیشن خریداری کنند حالا اکس‌باکس را انتخاب می‌کنند.”

تصاحب ۷٫۵ میلیارد دلاری کمپانی مادر بتسدا (Bethesda)، زنیمکس مدیا (Zenimax Media)، از سوی مایکروسافت، صنعت بازی‌های ویدیویی را به لرزه در آورد. این یک قرارداد ساختارشکنانه است و مطمئناََ استودیوهایی که به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت اضافه شده‌اند اکوسیستم آن‌ها را گسترش خواهد داد و فرنچایزهای تازه‌ی اضافه شده به زیرمجموعه‌ی آن‌ها بازی‌بازان زیادی را جذب اکس‌باکس می‌کند. مطمئناََ اثرات این تصاحب تا سال‌ها برروی صنعت بازی‌های ویدیویی قابل مشاهده خواهد بود.

اخیراََ وبسایت گیمینگ‌بولت (Gamingbolt) با تحلیلگر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، مایکل پکتر (Michael Pachter) از وبسایت ودبوش (Wedbush) مصاحبه‌ای داشته که در جریان آن تاثیرات خرید اخیر مایکروسافت نیز مورد بررسی و پیش‌بینی این شخص قرار گرفته است.

بر اساس صحبت‌های پکتر، واضح‌ترین و مفیدترین تاثیر خریداری بتسدا برای مایکروسافت به گیم‌ پس (Game Pass) بر می‌گردد چرا که باعث خواهد شد شاهد فهرستی از قوی‌ترین عناوین برروی این سرویس باشیم که البته در آینده بیشتر پیشرفت خواهد کرد چرا که نه تنها عناوین قدیمی بتسدا در راه این سرویس هستند بلکه بازی‌های آینده‌ی آن‌ها نیز مطمئناََ روز انتشار برروی گیم‌ پس نیز در دسترس مشترکین قرار خواهند گرفت. پکتر در این باره گفت:

من به شما می‌گویم که اگر خواهان تجربه‌ی بازی‌های جدید بستدا هستید باید حتماََ یک اکس‌باکس خریداری کنید و یا این که به هر روشی که می‌توانید به گیم‌ پس دسترسی داشته باشید. روشن است که گیم پس سرویسی کاملاََ کارا به حساب می‌‌آید، بنابراین اگر یک رایانه‌ی شخصی دارید می‌توانید در هر صورت بازی‌های بتسدا را تجربه کنید اما اگر طرفدار پلی‌استیشن هستید دیگر نخواهید توانست آثار آن‌ها را بازی کنید. این واقعاََ سخت است که بدانیم دقیقاََ چه اتفاقی برای کاتالوگ بازی‌های بتسدا رخ خواهد داد، به صورت تئوری عناوینی مانند Fallout 3 و ۴ یا Wolfenstein، Wolfenstein Youngblood و Doom برای پلی‌استیشن نیز عرضه شده‌اند و من حدس میزنم که شما بتونید همچنان آن‌ها را برروی سیستم پلی‌استیشن خریداری و تجربه کنید اما من فکر می‌کنم که بلافاصله پس از بسته شدن قرارداد مایکروسافت و بتسدا در اواسط سال ۲۰۲۱، همگی آن‌ها برروی گیم پس در دسترس قرار گیرند که در آن صورت ارزشی والاتر پیدا می‌کنند چرا که خواهید توانست تنها با ۱۵ دلار در ماه هر بازی بستدا را که می‌خواهید تجربه کنید. بنابراین من انتظار داریم این قضیه کمک زیادی به افزایش تعداد مشترکین سرویس مایکروسافت بکند.

در این میان بازی اصلی که پکتر از آن به عنوان یک فروشنده‌ی سیستم (System Seller) نام می‌برد و فکر می‌کند عامل اصلی فروش اکس‌باکس خواهد بود، The Elder Scrolls 6 است که البته پیش‌بینی می‌کند در انحصار رایانه‌های شخصی و اکس‌باکس قرار خواهد گرفت. اگرچه آقای پکتر در ادامه متذکر شد که The Elder Scrolls 6 و بازی‌هایی مانند آن به طور خودکار مایکروسافت را جلوتر از سونی نمی‌برد اما می‌توانند در این مسیر به آن‌ها کمک کند. وی در این باره توضیح داد:

استودیوهای بتسدا چندان فعال نیستند که در مدت کوتاه فعالی زیادی داشته باشند اما هر ساله یک یا دو بازی عرضه می‌کنند. به عنوان مثال Elder Scrolls قبلی در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و من از سال ۲۰۱۶ به طور مداوم پیش‌بینی می‌کنم که نسخه‌ی جدید منتشر شود اما سال دقیق عرضه اصلاََ مهم نیست چرا که سرانجام در چند سال آینده در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت و در انحصار اکوسیستم اکس‌باکس خواهد بود. بنابراین این یک بازی فروشنده‌ی سیستم به حساب می‌آید. این اثر مایکروسافت را جلوتر از سونی قرار نخواهد داد اما مطمئناََ چندین میلیون نفر از مخاطبینی که قصد داشتند پلی‌استیشن خریداری کنند را به سمت اکوسیستم اکس‌باکس منتقل می‌کند. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که شخصاََ یک خریدار احتمالی پلی‌استیشن هستم تا اکس‌باکس اما بازی‌های اول و دوم زندگی من عناوین بتسدا هستند و مطمئناََ در ۱۵ بازی برتر من ۵ عدد بازی بتسدا دیده می‌شود. بنابراین احتمالش وجود ندارد که اکس‌باکس را خریداری نکنم، در نهایت هر دو را خواهم گرفت. اما اگر قبل از این ماجرا قصد داشتم یکی از کنسول‌ها را انتخاب کنم مطمئناََ پلی‌استیشن ۵ تصمیم نهایی بود جرا که واقعاََ در حد و اندازه‌ی The Last of Us یا Spider-Man یا عناوین ساکر پانچ به بازی‌های مایکروسافت اهمیت نمی‌‎‌دهم اما حالا باید یک اکس‌باکس خریداری کنم چرا که آن‌ها ناگهان عناوینی دارند که به اندازه‌ی سونی اشتیاق را برمی‌انگیزد.

اما در نهایت آقای پکتر فکر می‌کند خریداری زنیمکس مدیا از سوی مایکروسافت در کوتاه مدت چه تاثیری برروی سونی و پلی‌استیشن ۵ خواهد گذاشت؟ وی در جواب گفت:

تاثیر زیادی ندارد.

وی در ادامه توضیح داد که زمانی تاثیر قابل توجه را متوجه خواهیم شد که فراتر از سال ۲۰۲۱ محتویات انحصاری بتسدا از سوی مایکروسافت به انتشار برسند:

این موضوع واقعاََ به قراردادهایی بستگی دارد که به صورت داخلی بسته شده‌اند. به عنوان مثال من فکر می‌کنم که Starfield زودتر عرضه شود، بنابراین برروی هر دو پلتفرم در دسترس قرار می‌گیرد. موضوع بیشتر به بازی‌هایی بر می‌گردد که در سال ۲۰۲۱ و فراتر از آن عرضه خواهند شد که در حقیقت انحصاری اکس‌باکس خواهند بود. من فکر می‌کنم Elder Scrolls بعدی یک فروش ۱۵ میلیونی را تجربه کند و همچنین ۲ تا ۴ میلیون بازی‌بازی که قرار بود پلی‌استیشن خریداری کنند را به سمت اکوسیستم اکس‌باکس می‌برد.

قبل از این شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که تمامی عناوین بتسدا در زمان لانچ برروی سرویس اکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهند گرفت اگرچه در مورد انحصاری شدن آن‌ها به طور واضح جزئیاتی منتشر نشد. آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) توضیح داد که این موضوع باید مورد به مورد بررسی شود. احتمالاََ تا مشخص شدن نتایج تصمیم‌گیری مدیران اکس‌باکس مدت زیادی طول بکشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا
مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Leonardo گفت:

    متاسفانه چیزیه که همه انتظارش رو داشتن میخواستن بیارنش روی گیم پس و برای استفادش هم باید ازین سرویس استفاده کنی …

    امیدوارم بیشتر ازین مولتیا انحصاری نشن مخصوصا اونایی که شاهکارن مثل الدر و…

  • AmirtheGRB گفت:

    تیتر چقد غلط انداز بود من دو سه تا سکته ریز زدم. تو کوتاه مدت گفته تاثیر نداره بعدشم به سیاست های مایکروسافت بستگی داره

  • GrandWarden گفت:

    این آقای پکتر هم خیلی وقت تحلیلی نکرده بودن ها….
    به نظر من تاثیر داره ولی تاثیرش جزئی هست.مطمئنا فن هایی که در این همه سال فن سونی و کنسولش شدن بخش بزرگی از علاقه شون نسبت به این برند رو عناوین فرست پارتی تشکیل میده.
    ولی در هر صورت در نسل نهم دو تا غول به مصاف هم میرن و این یعنی که نسل خیلی هیجان انگیزه.کار مایکروسافت هم در قبال خریداری زنیمکس و دیگر موارد قابل تقدیره.امیدوارم هر دو شرکت موفق عمل کنند و بترکونند.امیدوارم بازی بازان ایرانی هم بتونن کنسول مورد علاقشون رو تهیه کنن.

    • GodHand گفت:

      بببن اکثرا پلی استیشن میخرن و انحصاری هارم تجربه میکنن(البته میانگین ۱۵-۲۰ درصد خریداران ps4 انحصاری هم خریدن) ولی سود اصلی کنسولا روی کمیسیونِ فروش بازیای تردپارتی و پرداختای درون برنامه ای کنار اشتراک ماهیانه پلاسِ برای سونی، کسی که ایکس باکس رو در کنار پی اس بگیره مطمئنا قراره این بخشارو رو به خاطر گیم پس و کلا سرویسای به صرفه روی ایکس باکس بگذرونه و اینطوری سونی سود زیادی رو از دست میده توی بلند مدت، سونی حتما باید سرویی psnow و پلاس کالکشن رو ترکیب و کیفیتش رو بالا ببره تا بتونه تو بلند مدت رقابت و در نهایت سود کنه، وگرنه توی نسل نهم پیشرفت که نمیکنه هیچ بازار و سودش خیلی کوچیک‌ میشه

  • Endgame گفت:

    پیش به سوی فروش ۱۰۰ میلیون واحدی

  • Agha Pouria گفت:

    نه پس فکر کردین تاثیر میذاره :rotfl:

  • mo70 گفت:

    Agree
    واقعا الدر اسکولز IP قوی هستش به شخصه فقط خوشم از این بازی بتسدا اومده

  • Cell گفت:

    مایکل پکتر دوباره حرف حق زد که جواب نداره :evilgrin:

  • Star1 گفت:

    نیاز به تحلیل مایکل پکتر نبود.
    اسپنسر خودش گفته بود تمرکز ما فقط رو کنسول سری ایکس نیست و اگه می‌خواستیم وارد جنگ کنسولی بشیم همه محتوای استودیو ها رو در انحصار ایکس باکس سری ایکس درمیاوردیم.

    طبیعتاً وقتی بازیای ساخت استودیو های مایکروسافت علاوه بر سری ایکس و اس رو اکس کلود و ۱٫۵ میلیارد کاربر ویندوز هم عرضه میشه تاثیر زیادی رو فروش کنسول نداره.

    • Cell گفت:

      این ۱٫۵ میلیارد کاربر Pc کجا هستن این آمار از کجا اومده
      هر Pc که ویندوز روش نصب بشه و بازی عنکبوت و پینبال روش اجرا بشه جز جامعه میلیاردی Pc و مخصوصا گیمینگ حساب میشه
      .
      مثالی ساده
      امار فروش Red dead 2 برای پلتفرم Pc نهایت ۶۰۰ هزار نسخه بود و فروش نسخه کنسولی ۲۵ میلیون نسخه :yes:
      نکته آمار به احتمال زیاد الان بیشتر شده و جای جالب امار فروش برای طرفداران Pc اینه که شاکی میشن و میگن ۱ میلیون نسخه فروخته روی pc و ۲۵ میلیون نسخه کنسول اصلا دیده نمیشه :smug:
      .
      در آخر فروش my friend pedro از Red dead 2 بیشتره که اونم جای سوال داره مخاطب های بخش گیمینگ ویندوز چه کسانی هستن

      • cayos82676 گفت:

        امثال شما هیچوقت از بین نمیرن
        فروش کم رد دد بخاطر بهینه‌سازی بدش بود و اثبات شده که جامعه‌ی پیسی بازا با اینجور بازیا خوب کنار نمیان چون عادت ندارن ۳۰ فریم، مدیوم با همه‌ی تنظیمات گرافیکی خاموش بازی کنن :rotfl: :rotfl: :no: ،بعدشم منبع بده برای اطلاعاتت. الکی از خودت در نیار :laugh: :no: :quiet: 😮 😮

      • bbb10 گفت:

        مشخصه مخاطب گیمینگ رویه‌ پی سی چه کسایی هستن :
        با فکر هستن
        سواد والاتر از‌کنسول‌گیمر دارن‌
        درک‌درست از فلسفه‌گیمینگ‌و سرگرمی دارن‌
        پشت دلوپر هستن برعکس کنسول باز ها که پشت سازنده‌کنسول‌هستند
        از دولوپر کوچک حمایت میکنن
        نظر‌درست میدن (کاربران استیم )
        وقتی محصولی بد باشه تحریم میکنن (مثل رد دد که خودمم‌ جزو‌کسایی بودم‌که‌پولمو‌پس گرفتم )

        در اخر‌پی سی باز‌ سطحش خیلی بالاترر از اونی هست که بخوای تویه همچبن جایی نظری بدی و زیر سوال ببریشون (که البته تواناییش رو‌نداری )شما فقط تعداد نظر های استیم ds رو (تو استیم‌فقط خریدار‌میتونه نظر بده که یه سری مثله من فقط نمره‌میدن اصلا نظر نمینویسن ) با تعداد‌فروش کنسولیش مقایسه کن به عظمت پی سی‌پی‌میبری
        اره‌ما هوایه‌ بازی رو‌داشتیم‌که‌درکش از‌توان پی سی گیمر‌خارج بود

        • bbb10 گفت:

          متسفانه‌ادیت نشد :
          هوایه بازی رو‌داشتیم‌که از درک شما خارج بود
          و من حاظرم ۱۰۰ ساعت بشینم بازی کوچک‌که‌تو انباری توسط یه بچه ساخته شده ولی سرگرم کنندست رو بازی‌کنم تا رد ددی که میلیون‌ها دلار خرجش شد ولی تو‌مسیر‌مرحلت نمیتونی از‌مخفی‌کاری استفاده کنی
          حاظرم تویه لجند اف زلدا ۱۰ ساعت مسیر یابی کنم از‌کوه بالا برم‌تا دید بهتری داشته باشم ۴ ۵ ساعت دنبال یه سیب طلا بگردم یا تو‌هر شرین ۲۰ دقیقه معما حل‌کنم تا تویه‌ رد دد زیر‌پام‌تو‌مینی مپ خط بکشن بگن از این طرف
          گیم دیزاین راکستار افتظاح بود برخلاف دیزاین محیطش پس باید حقشه که نفروشه

          • yousofkh گفت:

            متاسفم برات که برای یه پلتفرم بازی مثل رد دد رو میکوبی. اولا زلدا و رد دد کلا بحثش جداست اون اکشن ار پی جیه رد دد اکشن ادونچر و اجباری نیست مخفی کاری تو بازی بزارن و میتونن مراحل رو اونجور که میخوان پیش ببرن و خطی کنن. درضمن رد دد فروشاش رو کرده و بالا ۳۵ میلیون نسخه فروخته و تو فن پی سی که هیتری بیش نیستی اون پورت افتضاحش دستت رسیده. خودم فن پی سی ام ولی حالم از بعضی پی سی فنا بهم میخوره که سر حسادت و سوزش بازی هایی مثل رد دد و بازی های سونی که رو پی سی نیومدن رو میکوبن

            • bbb10 گفت:

              داداش متاسفم واسه تو‌‌که ردد رو‌امتحان کردی ولی زلدا رو‌ نه
              بعدشم هر دو بازی ها زلدا و رد دد اکشن ادونچر هستن
              با اجازت چندین بار هم خود راکستار‌گفت از زلدا الهام گرفتن
              بعدشم اتفاقا رویه سیستم من رد دد بهترین اف پی اس رو‌داد و اصلا کرش‌نمیخوره (RX 580 )
              من رد دد رو‌میکوبم چون حقشه و‌من حق رو‌میگم این بازی خیلی جای کار تو گیم دیزاین داره یه سر بزن به نت بکم بگرد راجبش متوجه میشی
              حالم بهم میخوره از اونی که از دیزاین هیچی نمبدونه نظر‌میده
              شما هرچی هست هر پلتفرمی هستی مشکلت اینه هیچی از‌گیم نمیدونی
              خوشحال باش

              • yousofkh گفت:

                همه پلیرا و منتقدا اشتباه میگن و نفهمن نظر شخصی تو درسته مرسی منطق. زلدا فرقش با رد دد اینه ار پی جیه همین یعنی دیزاین مراحل ۱۸۰ درجه فرق کنه باهم. تویی که فرق رد دد و زلدا رو نمیفهمی بحث باهات فایده ای نداره. زلدا رو هم اتفاقا با امولاتور بازی کردم و میگم ابرشاهکاره تو سبک خودش . تو هم با این هیت بازیات خوش باش

                • bbb10 گفت:

                  خوب کجای زلدا آر پی جی هست آخه تو زلدا حق انتخاب هیچی رو نداری فقط سلاح سپر تیر و کمان که همه اوپن ورد اکشن ادونچر ها همینه
                  تو هنوز نمیتونی سبک تشخیص بدی آخه ؟
                  wiki
                  Developer(s) Nintendo EPD[a]
                  Publisher(s) Nintendo
                  Director(s) Hidemaro Fujibayashi
                  Producer(s) Eiji Aonuma
                  Programmer(s)

                  Takuhiro Dohta
                  Kenji Matsutani
                  Hiroshi Umemiya

                  Artist(s)

                  Takumi Wada
                  Satoru Takizawa

                  Writer(s) Akihito Toda
                  Composer(s)

                  Manaka Kataoka
                  Yasuaki Iwata
                  Soshi Abe[b]
                  Hajime Wakai

                  Series The Legend of Zelda
                  Platform(s)

                  Nintendo Switch
                  Wii U

                  Release March 3, 2017
                  Genre(s) Action-adventure
                  Mode(s) Single-player
                  ارزش بحث نداره همچین آدمی که هیچی نمیدونه اخه
                  حیف اون پی سی که دست تو باشه

          • حرف اولت واقعیت بود دومی نظر شخصی
            واقعا اون پورت رددد رو می‌دادی به سگ بازی نمی‌کرد
            حقش هزار نسخه فروختن هم نیست

      • reza_tport گفت:

        رد دد با تاخیر برای pc اومد بخاطر همین هم طرفدار ها خیلی قبل تر رو کنسول تجربش کردن و نقشه رو شخم زدن دیگه براشون خسته کننده بوده دوباره بازی رو رو pc بازی کنن
        همه مثل ما ایرانی ها نیستن که هر کی رو یه پلتفورم باشه معمولا بیشتر گیمراشون کنسول دارن
        در اخرم چه فروشش زیاد باشه چه کم به حال من و شما که فرقی نمیکنه نمیدونم چرا انقدر خودتونو ناراحت میکنین

      • sam snake 47 گفت:

        اینا اون پیسی هایی که کانتر رو سی فریم پلی نمیکنه رو هم حساب کردن واسه نسل نهم 😀 همچین میگن ۱.۵ میلیارد انگار همه ۳۰۹۰ بستن 😀

      • Starwarszero گفت:

        از خوندن کامنت گذاشتنت متوجه شدم بابات احتمالا کارمندی چیزی تو سونی و چقد بیکاری تو چی رو میخوای ثابت کنی من موندم

      • farshadx گفت:

        با همین حسابات خوشحال باش
        ۳ تا شرکت بزرگ کنسول میزنن سهم هر سه با هم از ۳ میلیارد گیمر ۲۰۰ میلیونه؟!
        رو pcهر بازی که حقش باشه خوب میفروشه
        مثل کنسول نیست که با ۴ تا هایپ الکی و تبلیغ بیوفتن جون پدر که فلآ بازی رو براشون بخره و اخرش هم بازی نکنن و نتونن هم بازی رو ریفایند کنن
        ۱٫۵ میلیارد pcگیمر شده خار رفته تو چشات

      • Devil گفت:

        اگه pc گیمر بودی میفهمیدی کسی که pc گیمره زیاد علاقه ای به بازی داستانی نداره.تعداد کاربرهای کالاف وارزون pc ده برابر کنسوله بازیهای شوتر دیگه هم همچنین.با یه بازی چقدر نتیجه میگیری 😐 اون ۱/۵ ملیااردی هم که میگی آمارش تو همین سایت گیمفا هست.

      • GondMa گفت:

        اطلاعاتت پایینه واقعا
        راک استار نمیخواست رد دد رو واسه پی سی بیاره
        بعد یه مدت نظرش تغییر کرد و واسه پی سی اورد و الان در کل تقریبا ۳۵ میلیون نسخه فروخته که تقریبا ۱۴ میلیونش واسه ps4 هستش ،۵ میلیون واسه xbox one و بقیه واسه pc

      • mamad1166 گفت:

        کلا سلیقه pc گیمرها و سبک بازی هایی که بیشترین فروش روی pc دارن متفاوت هست. نمیشه با آمار یک بازی یا یک سری سبک خاص بگیم بازی ها روی کامپیوتر فروش کمی دارن کافیه به آمار استیم و حالا اپیک یه سر بزنیم !

    • Ozhan گفت:

      واس تو نیاز به چی هست گلم؟
      بگو تا فراهم کنم برات!
      مایکل پکتر کیه اصلا…تو تحلیل کن برامون فقط

    • majid گفت:

      من موندم ایکس باکس اگه بودجه نامحدود ماکرو سافت رو نداشت می خواست جلو سونی چیکار کنه مثل یه بچه مایه دار که فکر میکنه همه چی با پول خریدنیه

  • مایکل پکتر تحلیل‌گر دوزاری صنعت گیم حرفای ایشون بیشتر شبیه جک تا تحلیل

  • majidam گفت:

    بتسدا شرکت بزرگی نیست که به دل گیمرها بشینه با ساختن فالوت جدید پر از مشکل و دوم اکسترنال بی محتوا نشون داد که نمیتونه شرکت محبوبی باشه نزد گیمرها و مایکرو باید بره دنبال شرکت و استودیوهای بزرگتر یه بازی داشت اونم اسکایریم مال ده سال قبل و خیلی به دل گیمرها بازیش نشست و گیمرها ارزو داشتن که اسکایریم بعدی رو بسازن اما بتسدا ارزو به دلشون گذاشت چون نمیتونه بازی خوب بسازه

    • دووم اکسترنال. اسکایریم بعدی!!!!!!! چند صفحه از اینی میگم بنویس. دووم ایترنال. الدر اسکورولز بعدی. این آدم اسم بازی های بتسدا و اید سافتور نمی تونه بنویسه بعد نقد میکنه این استودیو رو. عجب

      • majidam گفت:

        خیلی خوبه مهم اینه که متوجه شدی مخاطب بازیهای بتسدا نیستم به خاطر همین فقط اسمهای بازی رو از زبان هواداران بتسدا شنیدم فقط خوبه که اسمهای بازیشون تو حافظم مونده گرچه یه چندتا حرف اینور و اونور بهش چسپوندم اما خوبه معنیش عوض نشده و کاملا منظور و مفهوم رو به مخاطب میرسونه
        وقتی متوجه شدی اونوقت چرا عصبی شدی این ادم اسم داره متعصب به کارنامه بتسدا رجوع کن تو این چند سال به بازیهایی منتشر کرده نگاه کن فالوت ۷۶ رو ببین گند زدو رفت از باگهای زیاد و بی محتوا و بی کیفیت بودن و نمره پایینی گرفت
        همون دووم اینترنالت نگاه بازم به همین شکل نه داستان داره و کیفیت بازیش هم پایینه نمره پایینی هم گرفت و اسکایریم وقتی میدونی اسکایریم یعنی میشه الدر اسکورولوز پس چرا داغ کردی من از زبان جامعه گیم اسکایریمو به زبان اوردم وگرنه بازیشو تجربه نکردم و اصلا از بازیهای بتسدا خوشم نمیاد چون بتسدا بلد نیست بازی خوب بسازه
        یک ولفنستین هم داشت فکر کنم اونم دیگه بدرد نمیخوره بازیش و نمره سری اخرش هم شد ۷۲ فکر کنم

        • ۱- چون شما از بتسدا خوشت نمیاد شرکت محبوبی نیست؟ بتسدا یکی از قدیمی ترین ها و محبوب ترین ها هستش.
          ۲- FALLOUT 76 توسط یک تیم جانبی کوچک ساخته شده اصلا تیم اصلی بتسدا روش کار نکرده و تمام تمرکزش STARFIELD و ELDER SCROLLS 6 هستش.
          ۳- کی میگه DOOM ETERNAL نمرات پایینی گرفته؟ متای ۸۸ کجاش پایینه؟
          ۴-Wolfenstein youngblood هم یک پروژه‌ی فرعی بود نه اصلی که برای مدت فقط یک سال و نیم در دست ساخت داشت. اما هیچکدوم از wolfenstein های اصلی بازی بدی نبودند.
          هر کسی که گیمر قدیمی باشه از oblivion و wolfenstein و doom که پایه های این صنعت هستن خاطره داره و می دونه بتسدا یکی از پایه های این صنعت هستش. شما اگر علاقه ای نداری مشکلی نیست ولی لطفا جای بقیه نظر ندین، این که به دل گیمرها نمیشینه کاملاََ خنده داره.

          • majidam گفت:

            از شرکتهایی که با جون دل بازی میسازن و قیمتی که برای بازیاشون تعیین میکنن و از مردم پول میگیرن بازیاشون لیاقت و ارزش اون قیمتها رو داشته باشه خوشم میاد اما بازیای بتسدا مثل فالوت ۷۶ و ولوفنستین و دووم اصلا لیاقت قیمتی که براش تعیین کرد رو ندارن
            بله شاید در قدیمو زمان البته من بازیاشون فقط فالوت ۴ تجربه کردم اصلا خوشم نیومد و دیگه اصلا طرف این شرکت نرفتم چون در گذشته شاید برای خودش اسمو مقامی برای خودش بوجود اورد اما هیچوقت این شرکت تلاشی نکرد برای پیشرفت بیشتر برای اهداف بزرگتر و هر سال که بازی میده بیرون بازیاش نسبت به قبل کم محتواتر بی کیفیتر و ضعیفتر هست به خاطر همین کم کاری این شرکت بتسدا چون روزنه ی پیشرفت و ترقی در این شرکت اصلا به چشم نمیبینم خوشم نمیاد و خیلیا نظر منو دارن یه تعداد اندکی فقط وجود دارن که مخالف هستن کاری به لایکو دیسلایکشم ندارم با یه ویپی ان هم میشه صدها لایک داد
            این شرکت به جای پیشرفت فقط پسرفت داشت و بازیهایی که گیمرها دوست داشتن نه من گیمرها مثل اسکایریم که عاشق بازیش بودن هرگز به خواسته هاشون اهمیت نداد و سعی و تلاش نکرد برای ساخت نسخه بعدی
            فالووت ۷۶ نه بازی فرعی نبود خیلی هم هایپ کردن اما هیچی نشد بعد بعد ولفنستین هم خیلی ضعیف عمل کرد و نمره پایینی گرفت میتونست این نسخه و این فرانچایز رو احیا کنه اما تلاشی نکرد و برای دوشیدن پول بازی ناقص عرضه کرد و صدای گیمرها هم دراومد بازی دووم هم مثل خیلی از منتقدانی که فقط دوست دارن بزنن و بکشن در بازی بهش نمره دادن وگرنه اصلا هیچ هنری در این بازی وجود ندارد و یه بازی شکست خورده هست
            به خاطر همین بتسدا شکست خورد با بحران مالی مواجه شد و به ورشکستگی نزدیک شد تا اینکه مایکروسافت اونو از چاه دراورد حالا ببینیم برای مایکروسافت چیکار میکنه
            امیدوارم مثل چند سال قبل ضعیف نباشه

            • شما به وضوح داخل کامنت قبلی دروغ گفتی. doom هم بازی اخیرشون هست خیلی هم نمرات خوبی گرفت. fallout 76 توسط تیم اصلی بتسدا ساخته نشده که شما ازش ایراد میگیری. شاید هایپ درست کردن ولی به دست تیم آستین توسعه یافته که یک بخش کوچیک هستش. بازی قبلیشون Fallout 4 بوده که اونم نظر منتقدین رو به خودش جلب کرد در حقیقت استودیوی بتسدا (منظور سازنده ی نقش آفرینی ها هستش) همیشه بازی های با کیفیتی تولید کردن. تازه من اسمی از دیس آنردها به میان نیاوردم شما مشخصه از این بازی ها لذت نمیبری قضاوت کردی خودکار که بقیه هم لذت نمیبرن. این که دو تا بازی از شرکت به این عظیمی خراب کردن دلیل نمیشه شرکت بدی باشه. و کل تاریخشو نادیده گرفت اونم در حالی که استودیو اصلیشون بازی بد اصلا تولید نکرده.

              • majidam گفت:

                دروغ نگفتم اما خوب دقت نکرده بودم به نمرات بازی دووم تجربش نکردم نمیدونم بازیش چطوره تریلرهاشو تو یوتیوب دیدم از رنگ و محیط بازیش خوشم نیومد و تجربه نکردم و نخواهم کرد چون بتسدا فالوت ۴ داد تجربه کردم اصلا بازیش در حد نسل ۸ نبود گرافیکش بین ۷ و ۸ بود پایین بود داستان هم صفر طراحی چهره صفر خیلی ضعیف و کند هست و ارتباط برقرار نکردم اما بازی وولفنستین نسخه قبلیش بد نبود انتظار داشتم در نسخه بعدیش بهتر باشه اما بهتر نشد هیچ بدترم شد که اومد فالوت ۷۶ داد انتظار داشتم از فالوت ۴ بهتر باشه نشد هیچ بدترم شد کلا به بعد دیگه از بتسدا زده شدم نظر شخصی قصدم توهین به سلایق دیگر گیمرهای عزیز نیست
                انشاالله که مایکرو با بتسدا موفق بشه

                • reza_tport گفت:

                  با هر کامنتت دریچه بزرگی از علم رو به رویه ما باز کردی
                  فال اوت ۷۶ یه بازی ازمایشی برای شرکت بود یا بهتر بگیم ازمون و خطا یعنی شرکت خواست ببینه تو انلاین چقدر میتونه بفروشه و پیشرفت کنه
                  کل سری فال اوت و الدر اسکرولز یه سمت تمام گیم های تاریخ (به جز ویتچر و بایوشاک) یه سمت البته نظر شخصیمه
                  بتسدا یکی از پرچمداران بازی های نقش افرینی هستش داستانشم که همه میدونن فوق العاده هستش
                  دووم هم که همه میدونن بازیش حل کننده مشکلات روحی و روانیه یه اصلحه بهت میده میری دشمن ها رو باهاش پاره پوره میکنی و کاور گیری تو این شوتر مثل جک هستش

        • قشنگ نوب بودن از سر و روت می‌ریزه
          اسکایریم معنیش نمیشه الدر اسکرولز نسخه ی پنجم یکی از پنج فرنچایز برتر دنیاست
          فالوت هفتاد و شش هم صرفاً برای امتحان کردن فالوت انلاین بود که موفق نشد
          دووم اترنال کیفیت نداره؟؟؟
          بهترین گیم پلی رو داره
          داستانش هم عالیه
          متاش هم شده هشتاد و هشت
          ولفناستاین اخرین نسخه ی اصلیش نیو اوردر بوده که واقعاً هم بازی خوب و موفقی بود و سال ۲۰۱۵ فکر کنم اومد
          بثزدا شرکت بزرگی نیست؟
          یک شرکت که دیسانرد و فالوت و اسکایریم و دووم و غیره رو داره شرکت بزرگی نیست؟

        • شما نمی تونی درست اسم یه بازی بنویسی. بعد از طرف جامعه گیم حرف میزنی؟ دوستان جوابتو دادن وگرنه جوری بهت میگفتم تا دیگه. اینجوری شرکتی به این بزرگی ک یکی از خداوندگاران ار پی جی و لول دیزاینه توهین نکنی!

    • cayos82676 گفت:

      تا دو روز پیش همین بتسدا خدا بود، حالا که ماکرو خریدتش اخ شده؟ واقعاً باید خجالت بکشید که انقد با چش بسته فقط ترول میکنید و عقل هم که ندارید. سونی فنا کلاً یه جامعه و کامیونیتی تاکسیک دارن و ۹۰ درصد ترول میکنن :no: :no: 😮 😮

    • cayos82676 گفت:

      بعدشم یه سر به سایت nexus بزن میبینی که اونقدی که ماد برای اسکایریم، فال‌اوت ساخته شده از تمام بازی‌هایی که بازی کردی غنی‌تره، البته بعید میدونم با این همه چرت و پرت گفتن وقت بازی هم داشته باشی. فقط میای توی سایت و ترول میکنی :rotfl: :rotfl: :no: 😮 😮

  • sorena گفت:

    ماکروسافت تو نسل هفتم واقعا یک نسل طلایی رو داشت! انصافا چیزی از سونی کم نداشت و حتی تو برخی موارد بهتر هم بود مثل سبک ریسنگ و شوتر اول شخص. و در سوم شخص هم گیرز اف وار واقعا جزو سه بازی برتر جدید اون نسل بود به نظر من. استودیو ها کم بودن ولی خروجی کار بالا بود.. چیزی که تو نسل فعلی اصلا از ماکروسافت ندیدم( بجز فورزا) بازی AAA بود، بازی پر هزینه کم نداشت ولی همه عجولانه منشتر شدن! بلایی که ممکن بود سر هیلو اینفینیت هم بیاد. حالا ماکروسافت فکر میکنه با بالا بردن تعداد استودیو هاش میتونه نسل بعد رو بدست بگیره ولی با این رویه بازم بازنده اس. خرید بتسدا واقعا کار بزرگی بود ولی اگه بتسدا روش خودش رو پیش نره مطمئن باشید بازی هاش خراب میشن. شما ببیند چند وقت بود هیچ خبری از استارفیلد نبود؟ تا پای ماکرو اومد وسط چپ و راست خبر و شایعه ووو میاد ازش. من فکر میکنم ماکرو بیشتر تمرکزش رو میزاره روی بازی های کوچیک تر با تعداد بیشتر و اجازه نمیده ساخت یک بازی مثلا شش هفت سال زمان ببره. با دو سال و سه سال هم نمیشه یه الدر اسکورولز شاهکار ساخت. ماکرو فکر میکنه همه چیز رو میتونه با پول و تعداد بالاتر حل کنه اما نمیشه. بتسدا برای ماکروسافت مناسب نبود و تغییر نمیده چیز خاصی رو، چند روز پیش هم گفتم بتسدا گیم چنجر نسل بعد نیست. ماکرو باید سعیش رو می‌کرد که بانجی رو بخره واقعا هیلو نیاز به ناجی به اسم بانجی داره 😀 درکل با اطمینانی که کاربران از انتشار بازی ها روی پی سی دارن تاثیر چندانی رو پی اس ۵ نمیزاره.

    • bbb10 گفت:

      این که‌مایکرو دنبال فروش سیستمش‌نیست واضحه از قرار‌گیری‌گیم‌پس‌رویه‌ همه‌دستگاه ها اینم‌که میبینیم اینقدر رویه اکس‌و‌اس داره‌کار‌میکنه در اصل عادت دادن‌ ملت به خرید اشتراک‌ماهانه گیم‌پسه و صد البته بازم‌نسل بعد کنسول‌میسازه ولی اهمیتی نداره فروش بره یا نه چون گیم پس قلبه گیمینگ‌ماکروسافت میشه به جای اکس باکس

  • reza_tport گفت:

    با دقت نگاه کنین
    https://b2.crackwatch.com/file/crackwatch-temp/2nr55870j.jpg

  • این مایکل پکتر حرف زیاد میزنه جدیش نگیرین

  • تأثیر رو فروش این و اون رو ول کنید . خدا کنه حداقل رو پی سی بازی رو بدن . اونوقت حداقل میشه از یه جایی یه پی سی کش رفت نشست بازی کرد . انحصاری حقیقی بشه احتمالا مثل انحصاری ها و دیسک های ایکس باکس وان کم گیر میاد . البته این مشکل برای تهرانی ها نیست ها ، برای ما شهرستانی های بدبخته .

  • TekkenGod گفت:

    به نظر من هم تاثیر چندانی روی فروش PS5 نخواهد داشت . بیشتر علاقمندان به بازیهای بتسدا پی سی گیمر هستن و خوب طبیعتا مایکروسافت همین بازیا رو برای پی سی هم عرضه خواهد کرد . سی و چند سال با پی سی و کنسولای مختلف بازی کردم و در این مدت هیچکدوم از بازیهای بتسدا نتونسته منو جذب کنه . الان هم خیلی بعید میدونم کسی که هر نسل کنسول سونی رو میخریده بیاد به خاطر دوم و فال اوت و الدر اسکرولز قید گاد آو وار و آنچارتد و د لست آو آس رو بزنه.

  • mamad1166 گفت:

    انحصار اصلا خوب نیست باعث میشه دسترسی به همه بازی های مورد علاقه سخت بشه ولی از طرف دیگه رقابت انحصاری باعث خلق بازی های با کیفیت میشه !
    آن چه عوض داره گله نداره!
    در مورد عدم تاثیر سونی به نظرم بستگی از چه نظر نگاه کنی از نظر جایگاه سونی به عنوان بهترین کمپانی سازنده بازی های سینمایی بله تغییری ایجاد نمیشه ولی هر گیمری که به سمت خرید ایکس باکس بره یه نفر از گیمرایی که سمت خرید پلی استیشن رفتن کم میشه !!!!!!!!!!!!!!

  • mamad1166 گفت:

    هر کشور و جامعه گیمی سلایق مخصوص خودشون رو دارن مثلا پرفروش ترین کنسول ژاپن با فاصله نینتندو هست نه سونی نه ایکس باکس !!
    بعضی جاها هم بازی های نقش آفرینی فوق العاده محبوبه و مایکروسافت یکی از بخش هایی که به شدت داره روش سرمایه گذاری میکنه همینه !

مایکل پکتر: تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت به فروش اکس‌باکس کمک می‌کند اما تاثیری زیادی برروی پلی‌استیشن ۵ نخواهد داشت - گیمفا