پی سی ۷۲ درصد از پیش‌خریدکنندگان کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ را انتخاب کرده‌اند - پی سی

اگرچه ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان نتوانستند کنسول نسل بعدی مورد علاقه‌ی خود را پیش‌خرید کنند.

یک تحقیق مطالعاتی از سوی کمپانی VGM نشان می‌دهد که جمع کثیری از بازی‌بازان آمریکایی پلی‌استیشن ۵ دیسک‌دار را به عنوان کنسول نسل بعدی خود انتخاب کرده‌اند. این مطالعه از ۲ تا ۴ مهر در میان ۵۱۱ پاسخ‌دهنده‌ی به عنوان یک نمونه از کل صورت گرفته است، افراد به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که نماینده‌ی جمعیت بازی‌بازان آمریکایی از قشرهای مختلف باشند.

در میان آن‌ها، ۱۵ درصد افراد توانسته‌اند با موفقیت کنسول نسل بعدی مورد علاقه‌ی خود را پیش‌خرید کنند. از این تعداد ۷۲ درصد آن‌ها پلی‌استیشن ۵ دیسک‌دار را پیش‌خرید کردند در حالی که ۳۰ درصد اکس‌باکس سری اکس، ۱۰ درصد پلی‌استیشن ۵ دیجیتال و تنها ۸ درصد اکس‌باکس سری اس را پیش‌خرید کردند.

۲۹ درصد از افراد با وجود این که بارها تلاش کردند اما نتونستند کنسول نسل بعدی مورد علاقه‌ی خود را پیش‌خرید کنند. از این تعداد ۵۸ درصد خواستار پلی‌استیشن ۵ دیسک‌دار بودند، ۴۰ درصد میل به خرید اکس‌باکس سری اکس داشتند، انتخاب ۲۱ درصد پلی‌استیشن ۵ دیجیتال بود و ۱۱ درصد قصد داشتند اکس‌باکس سری اس پیش‌خرید کنند.

همچنین این نمونه‌ی ۵۱۱ نفری به سه دسته‌ی بازی‌باز کژوال، میانه و هاردکور تقسیم شدند. بررسی بعدی به عامل ترغیب به خرید کنسول‌های نسل بعدی بر می‌گردد. بر اساس این بررسی، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان این مطالعه‌ی تحقیقاتی اعلام کردند که بازی Marvel’s Spider-Man : Miles Morales بازی انحصاری است که آن‌ها را به خرید پلی‌استیشن ۵ ترغیب کرده است. در رتبه‌های بعدی God of War: Ragnorak با ۴۲ درصد و Final Fantasy با ۳۲ درصد در میان عامل‌های اصلی خرید کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار دارند.

در مورد اکس‌باکس سری اکس و سری اس Halo Infinite با ۴۵ درصد در صدر انحصاری‌هایی قرار دارد که عامل خرید یک اکس‌باکس شده‌اند پس از Infinite بازی Fable با ۲۶ و Forza Motorsport 8 با ۲۴ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

اگر نگاهی به نتایج بدست آمده از اشتیاق بازی‌بازان به عناوین غیر انحصاری بیاندازیم متوجه خواهیم شد که ۴۵ درصد از کسانی که کنسول‌های نسل بعدی را پیش‌خرید کرده‌اند (یا قصد دارند تا آخر ۲۰۲۰ خریداری کنند) گفته‌اند که Call of Duty: Black Ops Cold War آن‌ها را مشتاق نسل بعد کرده است. Assassin’s Creed: Valhalla با ۳۱ درصد در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

دلایل کلی و جامع این افراد برای خرید یک کنسول نسل بعدی به هیچ عنوان شوکه کننده نیست. ۴۵ درصد از این افراد دلیل خرید پلی‌استیشن ۵ را عناوین انحصاری این پلتفرم معرفی و ۴۲ درصد از کسانی که نسبت به اکس‌باکس اشتیاق دارند دلیل اصلی را سرویس‌های مختلف مانند گیم‌پس اعلام کردند.

همچنین باید متذکر شویم که ۶۳ درصد پاسخ‌دهندگان از تصاحب زنیمکس‌مدیا (ZeniMax Media) توسط مایکروسافت آگاهی نداشتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.