پی سی ۲۰۷۷ از لنز واقعیت | نگاهی به جزئیات دیوانه‌وار موجود در Cyberpunk 2077 - پی سی

Cyberpunk 2077 شاید مورد انتظارترین بازی تاریخ باشد.  سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، سازنده‌ی بازی شدیدا محبوب The Witcher 3: Wild Hunt، این بازی را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و از آن زمان هایپ این بازی نه تنها ذره‌ای کاهش نیافته است، بلکه پس از عرضه‌ی بازی سال ۲۰۱۵ و سرشناس شدن این استودیو، بسیار بیشتر از قبل شده است و در واقع انتظارات از این بازی آن قدر زیاد است که بعضی معتقدند فارغ از کیفیت نهایی بازی، عده‌ی زیادی ناامید خواهند شد. Cyberpunk 2077 یک نقش‌آفرینی اول شخص است که همانطور که از اسمش پیداست، در آینده‌ای نسبتا نزدیک و سال ۲۰۷۷ جریان دارد. انتخاب‌های فوق‌العاده زیاد و داستان‌های شاخه‌ای در کنار گیم‌پلی جذاب و قابلیت شخصی‌سازی سبک مبارزه، همگی دست به دست هم خواهند داد تا احتمالا شاهد یک شاهکار باشیم.

اما این بازی متاسفانه به تازگی بار دیگر با تاخیر در عرضه مواجه شد و اگر چه این تاخیرها حسابی توی ذوق می‌زنند، با این حال کافی است تا نگاهی به جزئیات دیوانه‌وار دنیای Cyberpunk 2077 بیاندازید تا ببینید که چرا توسعه‌ی این بازی زمان بسیار زیادی برده است. در ادامه ما هم قصد انجام چنین کاری را داریم و ۱۰ جزئیات دیوانه‌وار بازی Cyberpunk 2077 را با هم بررسی می‌کنیم.

هماهنگی حرکات لب شخصیت‌ها با ۱۰ زبان مختلف

حتما اصطلاح Lip-syncing را شنیده‌اید. این اصطلاح به معنای هماهنگی حرکات لب با صوت شخصیت است و برای انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی به کار می‌برد. مثلا در Sekiro: Shadows Die Twice هماهنگی حرکات لب با نسخه‌ی ژاپنی انجام شده بود و در صورت تغییر زبان به انگلیسی، متوجه عدم هماهنگی می‌شدید. حال سی‌دی پراجکت رد تصمیم گرفته است تا Lip-syncing را برای ۱۰ زبان مختلف انجام دهد تا در صورت تغییر زبان، متوجه هیچ مشکلی نشوید این ۱۰ زبان شامل انگلیسی، لهستانی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، چینی ماندارین و برزیلی پرتغالی می‌شوند. سی‌دی پراجکت رد اعلام کرده است که این کار به لطف فناوری انیمیشن‌سازی JALI ممکن شده است، اما فلیپ وبر (Philipp Weber)، طراح ارشد ماموریت‌های بازی، در توییتر اعلام کرد که تیم هنری بازی هم کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است تا همه چیز در همه حال طبیعی به نظر برسد.

موثر بودن مهارت‌ها در فعالیت‌های جهان‌باز

شاخه‌ی مهارت‌ها در هر بازی نقش‌آفرینی وجود دارد، اما در نایت‌ سیتی تمام مهارت‌هایی که یاد می‌گیرید، برروی کارهایی که می‌توانید در جهان بازی انجام دهید تاثیر مستقیم خواهند داشت. مثلا دزدیدن ماشین را در نظر بگیرید. اگر برروی ارتقای قدرت فیزیکی خود تمرکز کنید، می‌توانید راننده‌ی ماشین مذکور را به بیرون پرتاب کنید و به راحتی سوار ماشین شوید. اما اگر بیشتر به دنبال مخفی‌کاری و یا هک کردن باشید، باید روش‌ مختلفی را در نظر بگیرید. تاثیر مهارت‌ها برروی کوچک‌ترین فعالیت‌های بازی‌باز حقیقتا شگفت‌انگیز است.

پارامترهای خلق شخصیت

همین حالا هم از سیستم خلق شخصیت دیوانه‌وار Cyberpunk 2077 خبر دارید، اما خوب است که نگاهی به پارامترهای این سیستم بیاندازیم. علاوه بر چندین حالت صورت متفاوت، می‌توانید از بین چندین حالت بینی، رنگ چشم، دهان، گوش و یا فک انتخاب کنید. می‌توانید تتوهای مختلفی را انتخاب کنید و رنگ آن‌ها را هم شخصی‌سازی کنید. حتی مواردی مانند جواهرات و آرایش هم قابل تغییر هستند. پس از بابت دستیابی به V دلخواه خود نگران نباشید.

پوسترهای تبلیغاتی جالب

تا کنون موفق به دیدن چند نوع تبلیغ متفاوت در Cyberpunk 2077 شده‌ایم و باید گفت که همه‌ی آن‌ها بسیار جالب هستند. اما توجه به جزئیات در این زمینه تا حدی زیاد هستند که مثل دنیای واقعی، شاهد پوسترهای تبلیغاتی برای فیلم‌های تاریخ مصرف گذشته هم هستیم. مثلا در دنیای Cyberpunk 2077 یک فرنچایز سینمایی خیالی به نام Bushido وجود دارد و در حالی که هم اکنون Bushido 5 در حال اکران است، شما می‌توانید پوسترهای Bushido 3 را در سطح خیابان ببینید. همچنین پوسترهایی برای کنسرت Lizzy Wizzy، یک خواننده‌ی خیالی با ظاهری جالب، هم وجود دارند و در مجموع باید گفت که سی‌دی پراجکت رد برای زندگی بخشیدن به دنیای تبلیغات Cyberpunk 2077 هم کم نگذاشته است.

جزئیات زیاد بخش داخلی ماشین‌ها

در آخرین قسمت از برنامه‌ی Nighy City Wire، شاهد نگاهی مفصل به وسایل نقلیه‌ی درون بازی بودیم. علاوه بر تنوع بسیار زیاد در نوع و برندهای ماشین‌های بازی، بخش داخلی این ماشین‌ها بسیار پرجزئیات هستند و هنر واقعی توسعه‌دهندگان سی‌دی پراجکت رد را به رخ می‌کشند. برخی از ماشین‌ها در قسمت داشبورد صفحات الکترونیکی دارند که در صورت برخورد به موانع دچار اختلال می‌شود و ماشین‌های گران قیمت و کلاس بالا، از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای ساخت قسمت داخلی استفاده می‌کنند. باز هم با توجه به تعداد زیاد ماشین‌های درون بازی، دیدن این حجم از جزئیات برای تک‌تک آن‌ها تحسین برانگیز است.

تخریب وسایل نقلیه

نکته‌ی دیگر تخریب مجزای هر قطعه از ماشین است. مثلا رد شدن با سرعت از یک دست‌انداز، می‌تواند باعث ریختن چراغ پشتی سمت راست ماشین شما شود و سایر قسمت‌ها کاملا سالم بماند. این به لطف فناوری آنالیز تخریب ساختاری بازی است و باعث می‌شود که با توجه به نحوه و شدت برخورد ماشین، آسیب وارد شده کاملا منحصر به فرد باشد. کوباندن ماشین به دیوار منجر به آسیب متفاوتی در مقایسه با تصادف از رو به رو با ماشین دیگری خواهد شد.

سلاح‌های BudgetArms

BudgetArms یک شرکت خیالی در Cyberpunk 2077 است که در زمینه‌ی اسلحه‌سازی فعالیت می‌کند و همانطور که از نام آن‌ها پیداست، نباید انتظار بالاترین کیفیت سلاح را از آن‌ها داشت و تمرکز اصلی آن‌ها ارزان بودن است. همانطور که در تریلر Tools of Destruction بازی دیدیم، مثلا شات‌گان تولیدی این شرکت فولادکاری نه چندان مرغوبی دارد که باعث می‌شود اسلحه خیلی شیک به نظر نرسد و به خوبی نمایانگر طبیعت ارزان‌قیمت آن سلاح است.

۱۰۰۰ روتین متفاوت برای NPCها

نایت سیتی پر از افراد مختلف است و طبیعی است که شاهد روتین‌های روزمره برای آن‌ها باشیم. جالب است بدانید که ۱۰۰۰ روتین متفاوت برای این NPCها طراحی شده است و هر کدام از NPCها یک کار مشخص را انجام می‌دهند و آن را به صورت منحصر به فردی هم انجام می‌دهند. در واقع می‌توانید گوشه‌ای بنشینید و شاهد گذر عمر در نایت سیتی باشید!

Braindance

Braindance به نظر بخش مهمی از بازی می‌آید و در واقع یک نوع قابلیت کارآگاهی است که به شما اجازه می‌دهد تا خاطرات شخصیت‌های دیگر را تجربه کنید و متوجه احساسات آن‌ها در هر لحظه شوید. در تریلر رونمایی از این ویژگی، نکته‌ی جالبی به چشم آمد. اگر دقت کنید می‌بینید که سارق مورد نظر پیش از این که مورد خیانت قرار بگیرد، یک بار کلت خود را می‌کشد تا آن را بارگذاری کند، اما هیچ گلوله‌ای در کلت نیست و پوکه‌ای هم از آن بیرون نمی‌افتد و در نهایت هم وقتی به او خیانت می‌شود، خبری از گلوله در سلاح نیست. این نوع جزئیات جالب هستند و در صورتی که به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید سرنوشت برخی شخصیت‌ها را حدس بزنید.

تاثیرگذاری چرخه‌ی روز و شب برروی جنایت‌ها

در سال ۲۰۱۹، یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ با تیم سازنده‌ی بازی در ورشاوی لهستان برگزار شد که در آن مشخص شد زمان روز در موفقیت بازی‌باز برای مخفی‌کاری تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است که برخی مکان‌ها تدابیر امنیتی خود را به هنگام شب تشدید کنند و بعضا هم شب‌هنگام به نگهبانانی برخورد کنید که در خواب عمیق به سر می‌برند. ظاهرا برخی سکانس‌های داستانی بازی هم بسته به زمان روز تغییراتی خواهند داشت. همچنین واکنش پلیس وابسته به نوع و مکان جنایت انجام شده خواهد بود. مثلا کتک زدن یک نفر در محله‌ای فقیرنشین و پر از جنایت، حتی ذره‌ای توجه پلیس را جلب نخواهد کرد. اما انجام این کار در محله‌ی دیگری تبعات متفاوتی در بر خواهد داشت.

Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰) برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. به‌روزرسان نسل بعدی رایگان این بازی هم در تاریخ نامشخصی عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.