پی سی یک فروشگاه مطرح سخت‌افزار از فروش بسیار سریع پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3080 خبر می‌دهد - پی سی

کارت گرافیک‌های نسل جدید RTX 3080 انویدیا به‌تازگی برای خرید در دسترس قرار گرفتند و فروش آن‌ها چنان سریع بوده که خود شرکت انویدیا هم شگفت‌زده شده و به‌دنبال راهی است که مطمئن شود همه بتوانند یکی از این کارت‌ها را دریافت کنند.

دوران برای پی‌سی گیمرها، دوران جذابی است. پردازنده‌های Zen 2 شرکت ای‌ام‌دی (AMD) عملکردی فوق‌العاده با قیمتی پایین ارائه می‌دهند، و حالا همین رویکرد در کارت گرافیک‌های سری ۳۰۰۰ شرکت انویدیا (Nvidia) دنبال شده و کارت جدید RTX 3080 به گفته‌ی این شرکت دو برابر پرچمدار نسل قبلی یعنی RTX 2080 Ti قدرت دارد درحالی‌که تنها ۷۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ ۵۰۰ دلار کمتر از ۲۰۸۰ Ti، و بدین ترتیب طبیعی است که خریداران هیجان‌زده شوند.

این هیجان دیروز با عرضه‌ی این کارت‌ها به بازار به سقف رسید و تنها ظرف چند ثانیه، موجودی بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، از جمله فروشگاه بزرگ Newegg به اتمام رسید. در پاسخ به مشتری‌های آزرده‌ای که نتوانستند این سخت‌افزار پرتقاضا را خریداری کنند، Newegg دیروز پستی در توییتر قرار داد:

قابل توجه کسانی که قصد خرید پردازنده‌های گرافیکی RTX 3080 را دارند:

امروز صبح حجم تقاضایی تجربه کردیم که از تقاضای جمعه‌ی سیاه (Black Friday) بیشتر بود.

موجودی محدود ما ظرف ۵ ثانیه به فروش رفت.

به‌محض دریافت کارت‌های جدید، آن‌ها را برای فروش قرار خواهیم داد.

هوش مصنوعی ناظر بر خرید قرار داشت و خریدها بدون تقلب انجام شد.

اعلان‌های خودکار سایت ما را روشن کنید و منتظر اخبار جدید بمانید.

چیزی که Newegg اعلام کرده بسیار خارق‌العاده است. هیجان زیادی برای عرضه‌ی این کارت‌ها وجود داشت اما تقاضای بیشتر از جمعه‌ی سیاه بی‌نظیر است. این روند موجب شده است که خود سازنده‌ی این کارت‌ها، انویدیا، هم دست‌به‌کار شود تا راهی برای حل چالش فروش کارت‌های ۳۰۸۰ پیدا کند. انویدیا دیروز پستی در بلاگ خود درباره همگام شدن با حجم تقاضا منتشر کرد:

امروز صبح ما شاهد تقاضایی بی‌نظیر برای GeForce RTX 3080 در فروشگاه‌های جهان، از جمله فروشگاه آنلاین انویدیا بودیم. با وجود آمادگی‌ای که از قبل داشتیم، فروشگاه انویدیا با حجم تقاضای بیش از حد مواجه و دچار مشکل شد. ما توانستیم مشکل را برطرف کنیم و فروش دوباره به حالت عادی بازگشت.

بااین‌حال، سفارش‌های ثبت‌شده توسط بات‌ها (Bot) هم به‌نظر یکی از مشکلات بوده‌اند و این شرکت گفته است که با کارهایی مثل بررسی دستی سفارش‌ها، طوری عمل می‌کند که فروش عادلانه و به‌درستی انجام شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.