پی سی یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - پی سی

یک شرکت تحقیقاتی با نام DFC Intelligence باور دارد تاکید مایکروسافت برروی استراتژی دیجیتالی بلند مدت برتری بسیار مهم و حیاتی را دو دستی به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است.

در یک متن منتشر شده برروی وبسایت DFC، چندین شخص حرفه‌ای در تکنولوزی و صنعت بازی‌های ویدیویی یادداشت‌هایی را ثبت کرده‌اند مبنی بر این که پیام مایکروسافت در رابطه با نسل بعد بسیار گیج کننده است و اکس‌باکس سری اس سرگردگی به وجود آمده را تشدید می‌کند. بر اساس بیانیات منتشر شده از سوی DFC، کسانی که در ابتدای نسل بعد به سراغ کنسول‌های جدید می‌روند خواهان سیستم ۲۹۹٫۹۹ دلاری ضعیف‌تر نیستند. به عبارت دیگر اگرچه مایکروسافت دو کنسول با قدرت‌های بالا و پایین عرضه خواهد کرد اما همچنان باید تمرکز خود را برروی آینده‌ای بر اساس مشترکین و محتوای دیجیتالی قرار دارد. در حالی این اتفاقات رخ می‌دهد که رویکرد دیجیتالی و مشترک محور همچنان برروی کنسول‌های نسل حاضری آن‌ها نیز کارایی دارد و دلیلی برای آپگرید وجود ندارد. آن‌ها در این باره نوشته‌اند:

تمامی کنسول‌های ساخته شده برای سال ۲۰۲۰ از طرف هر دو شرکت به فروش خواهند رسید و موجودی‌ها صفر می‌شود. به احتمال زیاد با کمبود موجودی کنسول‌ها رو به رو می‌شویم و مایکروسافت می‌تواند اکس‌باکس سری اس‌های بیشتری را تولید و عرضه کند. برروی کاغذ این موضوع پایه‌ی طرفداران بیشتری را برای اکس‌باکس ایجاد می‌کند. متاسفانه تمامی مسائل دیگر به نفع پلی‌استیشن ۵ است. متاسفانه مایکروسافت کنترل پیام‌رسانی در رسانه‌ها را از دست داده است و به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۵ در حال حاضر به عنوان کنسولی شناخته می‌شود که همه انتظار دارند بازی‌های هیجان‌انگیز و جذاب را برروی آن تجربه کنند و چنین برچسبی برروی آن خورده است. به نظر می‌رسد اکس‌باکس تمرکز زیادی برروی آینده‌ای دیجیتالی و ارائه‌ی فرنچایز‌های کلاسیک از طریق گیم‌پس (Game Pass) و بعدها استریم ابری دارد. همان‌طور که قبلاََ در این باره بحث کردیم این یک استراتژی بلند مدت است. اما نکته‌ی مهم این است که رویکرد اینچنین برای یک سیستم قدرتمند نسل بعدی در بهترین حالت ممکن قرار ندارد. پلتفرم کنونی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس وان برای استراتژی دیجیتالی کافی است.

همان‌طور که می‌دانید دو رویکرد متفاوت از سمت سونی و مایکروسافت برای نسل بعد اتخاذ شده است از طرفی سونی تاکید شدیدی دارد برروی این که تجربه‌ی نسل بعدی و بازی‌های خاص فقط از طریق پلی‌استیشن ۵ قابل دستیابی هستند در حالی که مایکروسافت مانور خود را برروی قیمت متعادل و سرویس گیم‌پس گذاشته است. حال این تحلیلگران اعتقاد دارد استراتژی انتخاب شده از سوی سونی بیشتر می‌تواند نظر مخاطبین را به خود جلب کند و حقیقی‌تر به نظر می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.