پی سی یکی از هکرهای نینتندو به حبس محکوم شد - پی سی

یکی از هکرهای نینتندو به نام رایان هرناندز (Ryan Hernandez) که اطلاعات یک کارمند نینتندو را دزدیده بود و اطلاعاتی را در مورد کنسول سوییچ فاش کرده بود، هم اکنون به حکم دادگاه به سه سال حبس محکوم شده است.

رایان هرناندز ۲۱ ساله که ساکن پالم‌دیل کالیفرنیا است، به خاطر نقشه‌های هک کردن نینتندو و سرقت اطلاعات این شرکت به ۳ سال حبس محکوم شده است. به نظر می‌رسد که هرناندز این اطلاعات را با هک کردن یک کارمند نینتندو به دست آورده است. در واقع اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که FBI با هرناندز تماس گرفت، اما آن موقع او تنها ۱۷ سال سن داشت و یک فرد بالغ محسوب نمی‌شد. هرناندز در ۲۰۱۷ با اجرای یک نقشه‌ی فیشینگ، توانسته بود تا اطلاعاتی را از یک کارمند نینتندو سرقت کند که این اطلاعات مربوط به سوییچ و پیش از عرضه‌‌ی این کنسول بودند. هرناندز در آن زمان به FBI قول داد که دست از این رفتار خود بردارد، اما او دوباره در فاصله‌ی بین ژوئن ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، اطلاعاتی را از نینتندو دزدیده بود و حتی در فضای مجازی در مورد عمل خود لاف زده بود.

FBI بار دیگر در سال ۲۰۱۹ به خانه‌ی هرناندز یورش برد و هزاران فایل دزدیده شده از نینتندو را کشف کرد. حال پای هرناندز به دادگاه باز شده است و او به سال حبس محکوم شده است. همچنین پس از سه سال گذراندن حبس، او باید مبلغ ۲۵۹,۳۲۳ دلار را به نینتندو پرداخت کند. او پس از آزادی به مدت ۷ سال تحت نظر خواهد بود. هرناندز در ژانویه‌ی سال گذشته به گناهان خود اعتراف کرد و قرار شد که در ماه آوریل محکامه شود، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا، این محاکمه به تعویق افتاده شد.

هک شدن شرکت‌های دنیای بازی، تقریبا به صورت معمول اتفاق می‌افتد. همین چندی پیش بود که گروهی هکر، شرکت کپکام (Capcom) را هک کرده بودند و در قبال عدم انتشار اطلاعات، درخواست پول کرده بودند که البته کپکام با درخواست آن‌ها موافقت نکرد و آن‌ها هم تمام این اطلاعات را منتشر کردند. اما شاید حالا حکم صادر شده برای رایان هرناندز، به درس عبرتی برای سایر کسانی که قصد انجام این کار را دارند تبدیل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.