پی سی گزارش: هر دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و اس با ضرر مالی توسط شرکت مایکروسافت به فروش خواهند رفت - پی سی

طبق گزارشات تأیید نشده‌ای که به تازگی منتشر شده است، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت با ضرر قابل توجهی هر دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و اکس‌باکس سری اس را به فروش خواهد رساند. در ادامه همراه ما باشید تا به جزئیات تکمیلی این خبر بپردازیم.

مدتی قبل بود که شرکت مایکروسافت سرانجام قیمت و تاریخ دقیق عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی خود را اعلام کرد. کنسول پرچم‌دار شرکت مایکروسافت یعنی اکس‌باکس سری اکس با قیمت ۴۹۹ دلار و کنسول اکس‌باکس سری اس نیز با قیمت ۲۹۹ دلار در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) روانه‌ی بازار خواهند شد. قیمت اعلام شده برای هر دو کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت، باعث خوشحالی بسیاری از بازی‌بازان سراسر جهان شد و طبق گزارشات تأیید نشده‌ای که به تازگی منتشر شده است، به نظر می‌رسد این کمپانی هر دو کنسول خود را در زمان انتشار با ضرر مالی به فروش خواهد رساند.

به تازگی یکی از کاربران شبکه‌ی توییتر (Twitter) با نام کاربری Benji-Sales از آقای جف گراب (Jeff Grubb)، گزارشگر و‌ب‌سایت خبری Beat reporter و یکی از اینسایدرهای (Insider) مطرح صنعت بازی‌های ویدئویی، سوال کرده است که آیا شرکت مایکروسافت در فروش کنسول اکس‌باکس سری اس ضرری متحمل خواهد شد که ایشان در ضمن دادن جواب مثبت به این سوال، اعلام کرده‌اند که شرکت مایکروسافت هر دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و اس را با ضرر به فروش خواهد رساند که البته به نظر می‌رسد میزان این ضرر برای کنسول ارزانتر این شرکت یعنی اکس‌باکس سری اس، بیشتر نیز خواهد بود. در ادامه شما می‌توانید تصویر مربوط به این گفت‌وگو را مشاهده کنید.

در واقع استراتژی شرکت مایکروسافت در اوایل نسل نهم کنسول‌ها به این صورت خواهد بود که دو کنسول خود را کمتر از قیمت تمام شده برای کارخانه‌ی تولید کننده به فروش خواهد رساند تا موفق به فروش بسیار بالای کنسول در همان اوایل نسل بشود، سپس به روش‌های گوناگون از جمله فروش دیجیتالی بازی‌ها، سرویس‌های اکس‌باکس لایو گلد و اکس‌باکس گیم پس و موارد دیگر این ضرر را طی چند ماه جبران کند. تولید سخت‌افزارها نیز با پیشرفت تکنولوژی به مرور خرج کمتری روی دست این کمپانی خواهد گذاشت تا در نهایت شرکت مایکروسافت پس از گذشت یک یا دو سال از هر دو طریق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزارهای اکس‌باکس به سوددهی برسد.

اگرچه استراتژی تولید سخت‌افزار کنسول‌های بازی با ضرر مالی روش جدیدی در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب نمی‌شود و ما در گذشته نیز بر سر کنسول‌هایی همچون پلی‌استیشن ۳ شاهد این موضوع بوده‌ایم؛ اما در نسل نهم کنسول‌ها و با توجه به دیجیتالی شدن بسیاری از خریدهای بازی‌بازان سراسر جهان، مطمئناً هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت قدرت بیشتری بر سر مانور دادن برروی این موضوع خواهند داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.