پی سی کنسول اکس‌باکس سری اکس در درگاه‌های خود دارای شاخص‌های لمسی است - پی سی

در طول سال‌های اخیر، شاهد بازی‌هایی بوده‌ایم که از لحاظ دسترسی قدم‌های بزرگی را رو به جلو برداشته‌اند و در این بازی‌ها گزینه‌های مختلفی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است. یکی از نمونه‌های این موارد، کنترلر تطبیقی اکس‌باکس شرکت مایکروسافت است و به نظر می‌رسد که آن‌ها به دنبال ادامه‌ی این کار با سخت‌افزارهای نسل بعدی هستند.

به‌تازگی آقای برایس جانسون (Bryce Johnson) از مایکروسافت، که در ساخت کنترلر تطبیقی اکس‌باکس نقش داشته است، در توییتر خود اعلام کرد که کنسول اکس‌باکس سری اکس در خروجی‌های خود دارای شاخص‌های لمسی برای نابینایان است که به کابل کشی نیز کمک خواهد کرد.

آقای جانسون در توییت‌های بعدی خود توضیح داد که الگوی شاخص‌های مربوط به درگاه‌ها “استاندارد” نیست و در عوض برای کار با جامعه‌ی نابینایان تعیین شده است. وی همچنین توضیح داد که از سیستم لمسی Braille استفاده نشده است، زیرا فضای کافی برروی این کنسول وجود ندارد و نیز موجب بروز مشکلاتی در محلی‌سازی می‌شود. جانسون در توییت‌های خود چندین بار به کامل نبودن این راه حل اشاره کرده است، اما همچنان یک راه حل خوب به نظر می‌رسد و مایکروسافت آن را ابتکاری می‌داند.

کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.