پی سی کدمسترز: از نحوه‌ی عملکرد قابلیت هپتیک‌فیدبک در بازی DiRT 5 راضی نیستیم - پی سی

استودیوی کدمسترز (Codemasters) اخیراً در اعلامیه‌ای خود اذعان کرد که از خروجی قابلیت هپتیک فیدبک در بازی جدید خود یعنی DiRT 5 رضایت ندارد و در تلاش است تا این بخش از بازی را مجدداً مورد بررسی و به‌روزرسانی قرار دهد.

هم‌اکنون مدتی بسیار کوتاه از شروع نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و به جرات می‌توان متزلزل‌ترین نقطه‌ی آن را عناوین روز عرضه‌ی کنسول‌های این نسل نامید. در واقع با اندکی جست‌وجو می‌توان دریافت که هم‌اکنون بازی‌های نسل نهم تعدادشان از انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند و خریداران کنسول‌های بازی نسل نهمی همچنان باید منتظر عناوین جدید باشند. البته در این بین، دوست‌داران ژانر و سبک ریسینگ به لطف استودیوی کدمسترز قادر هستند تا تجربه‌ای نسبتاً جدید از یک بازی نسل نهمی ریسینگ را با عنوان DiRT 5 کسب کنند.

بازی DiRT 5 که با نمایش‌های وسوسه‌انگیز و استفاده از دو شخصیت محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی تروی بیکر و نولان نورث به عنوان صداپیشه توانسته بود تا به یکی از عناوین مورد انتظار بازی‌بازان تبدیل شود، به همراه کنسول‌های نسل نهم برای چندین و چند پلتفرم منتشر شد. همچنین، استودیوی کدمسترز اعلام کرده بود که این عنوان قرار است تا از تمامی قابلیت‌های کنترلر پلی‌استیشن ۵ یعنی دوال‌سنس استفاده کند و تجربه‌ی منحصربه‌فردی را در اختیار علاقه‌مندان این بازی و دارندگان این کنسول قرار دهد.

اما اخیراً، مدیر فنی استودیوی کدمسترز یعنی آقای دیوید اسپرینگیت (David Springate) در مصاحبه‌ی طولانی خود با نشریه‌ی آنلاین GameOnDaily اذعان داشت که علی‌رغم بازخوردهای مثبت بازی‌بازان و برخلاف قابلیت تریگرهای انطباقی، آن‌ها از خروجی قابلیت هپتیک‌فیدبک در بازی DiRT 5 راضی نیستند.

زمانی که به سرویس Discord و یا شبکه‌های اجتماعی پیرامون بازی DiRT 5 نگاه می‌کنم، جملاتی نظیر “من ترجیح می‌دهم بازی DiRT 5 را در پلی‌استیشن ۵ به دلیل وجود کنترلر دوال‌سنس تجربه کنم” را به وفور می‌بینم. البته این موضوع برای من نیز جالب است، چرا که بسیاری از دوستانم نیز چنین نظری دارند و حتی از نحوه‌ی عملکرد قابلیت‌های دوال‌سنس در این بازی نیز رضایت دارند. اما حقیقت امر این است که ما از این موضوع رضایت نداریم و تصمیم داریم تا آن را مجدداً مورد بررسی قرار داده و تغییرات لازمه را اعمال کنیم.

بازی DiRT 5، هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس و اس، سرویس گوگل استیدیا و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.