پی سی پیت هاینز: بتسدا همچنان وظیفه‌ی انتشار بازی‌های خود را بر عهده دارد - پی سی

شرکت مایکروسافت کمپانی مادر بتسدا سافت‌ورکس (Bethesda Softworks)، یعنی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) را با قیمت ۷٫۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. این موضوع بدان معنا است که از این پس تمامی استودیو‌های بازی‌سازی شرکت بتسدا سافت‌ورکز به همراه تمامی فرنچایزهای آن، به مایکروسافت تعلق دارد.

اما این تصاحب چه معنایی برای بتسدا دارد؟ در به‌روزرسانی تازه‌ای که توسط وبسایت رسمی این شرکت منتشر شده است متوجه شدیم که با وجود این خریداری بزرگ، شرکت بتسدا کسب و کار خود را به مانند همیشه ادامه خواهد داد و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود. این موضوع بدان معنا است که بازی‌های شرکت بتسدا تحت لیبل و نام بتسدا منتشر خواهند شد و خبری از لیبل مایکروسافت نخواهد بود. پیت هاینز، معاون مدیریت بتسدا، در این باره گفت:

نکته‌ی اصلی این است که ما همچنان بتسدا هستیم. ما همچنان برروی بازی‌هایی کار خواهیم کرد که دیروز در دست ساخت داشتیم و همان استودیوهای همیشگی که سال‌ها فعالیت داشتند رویه‌ی قبلی را ادامه خواهند داد.

بنابراین چرا آن‌ها به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت اضافه شدند و هدف از آن چیست؟ هاینز توضیح می‌دهد که دلیل اصلی این است که مایکروسافت یک همکار “خارق‌العاده” برای آن‌ها محسوب می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به ناشرین و توسعه‌دهندگان بهتری تبدیل شوند. وی در ادامه توضیح داد:

این به ما اجازه می‌دهد که در ادامه بازی‌های بهتری تولید کنیم. مایکروسافت یک همکار خارق‌العاده است و اجازه می‌دهد به منابعی دسترسی داشته باشیم که ما را به ناشر و سازنده‌ای بهتر تبدیل کند. ما باور داریم که این به معنای بازی‌های بهتر برای شما مخاطبین است. ما باور داریم که این تغییر بخش مهمی از بهتر شدن ما به حساب می‌آید. ما باور داریم که باید بهتر شویم، نوآورانه‌تر فکر کنیم و گسترش بیشتری داشته باشیم.

بله این یک تغییر بزرگ برای ما خواهد بود اما اگر به عظمت این خریداری و قردارد فکر کنیم متوجه خواهیم شد که باعث می‌شود ما کاری را که بلد و البته عاشق آن هستیم انجام دهیم و آن کار ساختن بازی‌های ویدیویی است. ما قصد داریم ایده‌های جدید و کارهای تازه‌تری را تجربه کنیم. ما عشق و علاقه‌ی طرفداران نسبت به خود را دریافت خواهیم کرد و آن را به ساخت بازی‌های بهتر متمرکز می‌کنیم.

به طور حتم با این خریداری بحث انحصاری شدن عناوین نیز مطرح می‌شود البته در حال حاضر به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است. بر اساس صحبت‌های آقای جیسون شریر (Jason Schreier)، اولین منبع خبری گسترش دهنده‌ی این خبر، قرارداد میان سونی و بتسدا باپرجا باقی خواهد ماند. همچنین او اعلام کرد که فیل اسپنسر (Phil Spencer) گفته است عناوین آینده‌ی بتسدا برای انحصاری شدن باید مورد به مورد بررسی شوند.

به طور حتم این قرارداد یکی از بزرگ‌ترین مذاکرات در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و کسی فکرش را هم نمی‌کرد چنین اتفاقی در آستانه‌ی ورود به نسل نهم رخ دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.