پی سی پشتیبانی پلی‌استیشن ۵ از فایل‌های ذخیره‌ی پلی‌استیشن ۴ به توسعه‌دهندگان بستگی دارد - پی سی

اگرچه مشکلاتی بر سر راه عرضه‌ی کنسول نسل نهمی سونی وجود داشت، اما هواداران همچنان هیجان زیادی را برای تجربه‌ی بازی روی پلی‌استیشن ۵  دارند. در این میان عده‌ای از بازی‌بازان هم از پشتیبانی این کنسول از انتقال فایل‌های ذخیره ناراضی هستند؛ چرا که عناوین متعددی برروی پلی‌استیشن ۴ وجود دارند که فایل‌های ذخیره‌ی آن قابل انتقال به کنسول جدید نمی‌باشد. شرکت سونی اخیرا جزییات جدیدی درباره‌ی این موضوع منتشر کرده است. همراه گیمفا باشید.

هنگامی که بازی‌بازان به نسل بعدی کنسول‌های بازی منتقل می‌شوند، دوست دارند تا نهایت استفاده را از قابلیت‌های ممکن ببرند. یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، انتقال فایل‌های ذخیره‌ی بازی قدیمی است که پیشتر برروی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، در سال‌های ابتدایی عرضه‌ی یک کنسول که تعداد بازی‌های انحصاری آن محدود است، این قابلیت می‌تواند به موضوعی مهم برای جذب بازی‌بازان به نسل جدید تبدیل شود. اما چرا پلی‌استیشن ۵ به‌صورت تمام و کمال از فایل‌های ذخیره‌ی پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی نمی‌کند؟

در بیانیه‌ی جدیدی که در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر شد، سونی علت این تصمیم  را مشخص کرد؛ در حالی که پلی‌استیشن توانایی این پشتیبانی را دارد، استفاده از این قابلیت کاملا به تصمیم توسعه‌دهندگان عناوین بستگی دارد. به بیان دیگر استفاده از این قابلیت برای سازندگان بازی موردنظر نه یک گزینه‌ی قطعی و ضروری، بلکه یک گزینه‌ی محتمل است. در این صورت بازی‌بازان باید امیدوار باشند که عنوان موردعلاقه‌شان از سوی استودیوی سازنده این قابلیت را دریافت کند.

احتمالا بسیاری از توسعه‌دهندگان از این قابلیت استفاده نکنند؛ چرا که بازی‌بازان همچنان کنسول نسل هشتمی خود را تا چند سال آینده حفظ خواهند کرد و سازندگان لزومی نمی‌بینند تا روند تغییر نسل را تسریع کنند.

از طرفی دیگر، سونی نحوه‌ی انتقال فایل‌های ذخیره‌ی بازی را مشخص کرد؛ بازی‌بازان می‌توانند با استفاده از کابل شبکه (LAN)، اتصال وای-فای یا فلش USB از این قابلیت بهره ببرند. البته مشترکان سرویس PS Plus می‌توانند روش ساده‌تری را انتخاب کنند فایل‌های ذخیره‌ی خود برروی فضای ذخیره‌ی ابری سینک کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.