پی سی پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls - پی سی

چندی پیش وبسایت‌های تحلیلی بازی‌های ویدیویی شروع به انتشار نقد و بررسی‌های خود از عنوان مورد انتظار Demon’s Souls Remake کرده‌اند. ما خلاصه‌ای از نتایج این بررسی‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

فردا همزمان با عرضه‌ی کنسول نسل بعدی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ عنوان Demon’s Souls نیز در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت. این اثر را می‌توان پدر سبک سولزبورن دانست که حالاََ توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) به طور کامل بازسازی شده است. تمرکز اصلی تیم سازنده توحلی در کیفیت بصری بوده و بنابر صحبت‌های تیم توسعه، برای هوش مصنوعی، الگوی ضربه‌ها و عملکرد باس‌ها دقیقاََ از همان کدهای نسخه‌ی کلاسیک استفاده شده است. به نظر می‌رسد Demon’s Souls Remake نسل بعدی‌ترین عنوانی باشد که در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی در دسترس هواداران قرار گیرد. همچنین این اثر از تمامی قابلیت‌های نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ یعنی تریگر‌های انطباقی (Adaptive Triggers)، بازخورد هاپتیک (Haptic Feedback)، بارگذاری سریع‌ و انجین صدای تمپست بهره خواهد برد.

مدتی پیش کارگردان این اثر، گَوین مور (Gavin Moore)، جزئیات تازه‌ای را در مود سیستم مبارزه و ارتباطش با بازخورد هاپتیک کنترلر پلی‌استیشن ۵ به اشتراک گذاشته بود. وی در این باره گفت:

مبارزات در عنوان Demon’s Souls Remake جسورانه‌تر، تاریک‌تر و مرگ‌بارتر خواهند بود به شکلی که بازی‌باز برخورد هر ضربه به شمن را به طرز باورنکردنی حس می‌کند. ما با کنترلر بی‌سیم دوال‌سنس و قدرت هاپتیک‌ می‌توانیم مبارزات را مرگ‌بارتر و جسورانه‌تر از همیشه طراحی کنیم. حال شما تک تک ضربات وارده بر دشمن را حس می‌کنید. از بین بردن آن‌ها و استفاده از جادوهای مختلف حس بسیار خوبی را القاء می‌کند. وقتی که شما ضربه‌ی یک غولآخر عظیم را با سپر خود متوقف می‌کنید نیروی وارده به سپر را حس خواهید کرد. احساس بر خورد یک فلز با فلز دیگر در زمان بلاک شدن سلاحتان توسط دشمن حس بسیار خوبی دارد. به طور کلی سنسورهای بازخود طراحی شده توسط سونی باعث می‌‌شوند به خوبی ضربه‌ی وارده بر دشمن را حس کنید و پری به موقع نیز خوشایندتر از همیشه خواهد بود. نتیجه‌ی تمامی این موارد واکنش سریع‌تر بازی‌باز است.

شما در ادامه خلاصه‌ای از نتایج بررسی‌های وبسایت‌های معتبر گیمینگ را می‌خوانید:

TheGamer – ۱۰/۱۰

استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) باری دیگر خود را به اثبات رساند و در سطح بازی قبلی خود یعنی Shadow of the Colossus یک بازسازی تمام عیار از Demon’s Souls ارائه می‌دهد. در حال حاضر من کلید به تمام بازی‌های قدیمی را به آن‌ها می‌دهم. بگذارید این استودیو Bloodborne را به صورت ۶۰ فریم ارائه دهد، Metal Gear Solid را به آن‌ها بدهید. Demon’s Souls بهترین بازی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ است و من مطمئن هستم که در تاریخ به عنوان یکی از برترین عناوین زمان عرضه از آن یاد خواهد شد. یک اثر قدیمی دوباره زنده شده است و من امیدوارم این نقد ارواح بیشتری را برای آن جمع آوری کند چرا که لیاقتش را دارد.

GameInformer – ۹٫۳/۱۰

برای افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد عناوین سولزبورن شوند، Demon’s Souls می‌تواند اولین اکتشاف آن‌ها در یک دوگانگی نا امیدی و حس پیروزی پس از آن باشد و خوشبختانه بعد از این اثر به یک طرفدار سولز تبدیل شوند. برای حرفه‌ای‌ها و افراد قدیمی این سبک باید بگوییم که این اثر یک آزمایش به حساب می‌آید برای یک ژانر بی‌نظیر که به موفقیت رسیده است. در هر حال با ادغام بهترین قسمت‌های اثر کلاسیک شاهد یک تجربه‌ی بی‌نظیر هستیم.

Screen Rant – ۹/۱۰

عنوان Demon’s Souls برروی پلی‌استیشن ۵ به استراتژی قدیمی خود مبنی بر مجبور کردن بازی‌باز به پیدا کردن راه‌های مختلف برای پیش‌برد بازی بر می‌گردد. از نظر گرافیکی این بازسازی تمام عیار یک باز آفرینی بی‌نظیر از عنوان کلاسیک سال ۲۰۰۹ است که یک صدای شیرین و در عین حال تلخ را به ارمغان می‌آورد. به عنوان یک بازی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵، اثر Demon’s Souls در عین حال که برای طرفداران قدیمی بازگشت به معبد را دوباره به ارمغان می‌آورد بلکه یک تجربه‌ی سخت و تاریک را برای کاربران جدید ارائه خواهد کرد.

Eurogamer Italy – ۹/۱۰

این بسیار خنده‌دار است که بگوییم بهترین اثر برای شروع کنسول‌های نسل بعد یک بازسازی است. از طرف دیگر، Demon’s Souls یک شاهکار خالص از سوی فرام‌سافتور به حساب می‌آید و بلوپوینت گیمز نیز استادان سبک خود هستند. نتیجه‌ای دو مورد اثری شده است که باید حتماََ آن را تجربه کرد.

۴Players.de – ۹/۱۰

[خلاصه به زودی اضافه خواهد شد]

Millenium – ۹/۱۰

عنوان Demon’s Souls بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ بود و ما نا امید نشدیم چرا که بازی خود را در کاتالوگ پلی‌استیشن ثابت می‌کند. نسخه‌ی نسل بعدی تمامی پایه‌های اثر اصلی را دریافت می‌کند و بدون اضافه کردن محتوای جدید همه چیز را بهبود می‌بخشد. این یک بازسازی خیره‌کننده است. ما به سرعت برخی از مکانیک‌های سخت و انعطاف ناپذیر بازی اصلی را فراموش کردیم و جذب این ماجراجویی شدیم. تیم بلوپوینت شاهکاری را احیا کرده است که دهس ال پیش به موفقیتی که حقش بود نرسید.

GameSpot – ۹/۱۰

اگر تغییرات را کنار بگذاریم، بازسازی بلوپوینت یک موفقیت کامل است. ما با یک تور تکنیکال و نمایش قدرت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ رو به رو هستیم اما مهم‌تر از همه چیز یک شگفتی خلاقانه دیده می‌شود از سوی استودیوای که به طور واضح به دنیا نشان می‌دهد در این صنعت حرفی برای گفتن دارد. بلوپوینت بازی اصلی فرام‌سافتور را دریافت و آن را عمیق‌تر و زیباتر ارائه داد. در این رویه اتفاقی رخ داد که من هیچوقت فکرش را نمی‌کردم: فرصت این که عاشق سری سولز شوم.

این پست به‌روز خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.