پی سی نسخه‌ی نادر Super Mario Bros. 3 با قیمت ۱۵۶ هزار دلار به فروش رفت - پی سی

در دوره‌ای که بسیاری به قیمت بازی‌های ۷۰ دلاری معترض هستند یا حداقل در مورد آن بحث می‌کنند، یک گردآورنده‌ی بازی تصمیم گرفته است تا نسخه‌ی نادر بازی Super Mario Bros. 3 را با قیمت ۱۵۶ هزار دلار خریداری کند.

قیمت ۷۰ دلاری بازی‌های AAA سال بعد کمی زیاد است، اما حداقل می‌توانید این بازی‌ها را تجربه کنید و از آن‌ها لذت ببرید. اما شخصی تصمیم گرفته است ۱۵۶ هزار دلار برای نسخه‌ی محدودی از Super Mario Bros. 3 خرج کند و احتمالا هرگز آن را از جعبه خارج نخواهد کرد. این تراکنش باعث شده است که Super Mario Bros. 3، هم اکنون گران‌ترین بازی به فروش رفته‌ی تاریخ باشد. این رکورد پیش از این متعلق به نسخه‌ی محدودی از Super Mario Bros اصلی با ۱۱۴ هزار دلار بود.

شاید از خود بپرسید که چه چیزی این نسخه از Super Mario Bros. 3 را خاص می‌کند. خب باید گفت که در دنیای جمع‌آوری بازی‌های خاص، این نحوه‌ی بسته‌بندی و طرح روی جلد بازی است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. یک نسخه‌ی دست‌نخورده از Super Mario Bros اصلی شاید امروز با قیمت چند صد دلار به فروش برود، اما برخی نسخه‌های دارای بسته‌بندی یا باکس‌آرت متفاوتی هستند که آن‌ها را نادرتر و در نتیجه گران‌تر می‌کند. اگر یکی از این نسخه‌های نادر در شرایط خوبی هم نگه داری شده باشد، قیمت کالا ناگهان از چند صد دلار به چند ده هزار دلار افزایش می‌یابد.

این نسخه از Super Mario Bros. 3 تمامی موارد بالا را داراست. اول اینکه باکس‌آرت آن، جز سری اولیه‌ای است که بعدا با کمی تغییر مواجه شدند. در واقع Bros عبارت Super Mario Bros. 3، در سمت چپ درج شده است و کمی از دست آقای ماریو را هم پوشانده است. در پرینت‌های بعدی، این نوشته به سمت راست آمد تا با تصویر خود ماریو تداخلی نداشته باشد. در ادامه می‌توانید تفاوت این دو باکس‌آرت را مشاهده کنید:

همین تغییر کوچک باعث می‌شود که این نسخه از بازی ارزش بسیار بیشتری داشته باشد. چند ماه پیش، یک نسخه‌ی مشابه با قیمت حدود ۳۹ هزار دلار به فروش رفت. این رقم با اینکه تحسین برانگیز است، اما یک رکورد نیست. از طرفی هم این نسخه‌ی نادر از وبسایت Wata نمره‌ی ۹٫۲ را دریافت کرده است که یعنی شرایط بسته‌بندی آن همانند یک کالای نو است. نسخه‌ای که ماه پیش فروش رفته بود، نتوانست به نمره‌ی ۹ برسد که همین باعث کاهش قیمت آن شده بود.

شرکت مزایده‌ای Heritage Auctions قیمت این بازی را از ۶۲۵۰۰ دلار آغاز کرد و در مجموع ۲۰ خریدار سعی کردند تا آن را به دست بیاورند که در نهایت فردی با پرداخت رقم سرسام‌اور ۱۵۶ هزار دلار، موفق شد که رکورد گران‌ترین بازی تاریخ را بشکند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.