پی سی مایکل پکتر: سرویسی مشابه با گیم پس برای سونی عقلانی نیست - پی سی

در حالی که مایکروسافت تمام تخم مرغ‌هایش را در سبد سرویس اکس‌باکس گیم پس گذاشته است، اما سونی با وجود داشتن سرویس PS Now، چندان به گسترش آن و رقابت با مایکروسافت در این زمینه علاقه‌مند نیست.

سرویس گیم پس به مرکز برنامه‌های مایکروسافت برای آینده‌ی اکس‌باکس تبدیل شده است و با توجه به سرمایه‌گذاری زیاد و خرید بتسدا (Bethesda)، به نظر می‌رسد که این شرکت واقعا به برنامه‌های خود باور دارد و قصد ندارد تا سرعت خود را کم کند. گیم پس هم اکنون با اشتراک ۱۰ دلاری، یکی از ارزشمندترین پیشنهادها در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

همین امر باعث شده است که برخی بخواهند تا سونی هم چنین رویه‌ای را پیش بگیرد و با گسترش PS Now و در دسترس قرار دادن بازی‌های بیشتر در آن سرویس، با مایکروسافت در این زمینه رقابت کند. اما مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیویی، معتقد است که چنین کاری اصلا از نظر تجاری برای سونی عقلانی نیست.

پکتر به تازگی در مصاحبه‌ای با GamingBolt، در پاسخ به اینکه آیا سونی سعی خواهد کرد تا با گیم پس رقابت کند گفت:

خب آن‌ها چنین سرویسی دارند، اما چندان روی بازاریابی آن وقت نمی‌گذارند. سرویس PS Now وجود دارد، اما نه به تعداد گیم پس بازی‌های با کیفیت در آن وجود دارد و نه خبری از وجود بازی‌های جدید برروی آن سرویس است. مشکل همین است که مایکروسافت حاضر است که بازی‌های جدید را برروی سرویس خود قرار دهد و سونی این طور نیست.

پکتر معتقد است که سرویسی مانند گیم پس که احتمالا همین حالا هم برای مایکروسافت درآمد زیادی کسب نمی‌کند، نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای مالی سونی باشد:

من مطمئن نیستم که مایکروسافت از این سرویس درآمدی کسب کند، پس فکر نکنم که برای سونی رفتن به سوی این مدل تجاری منطقی باشد. مایکروسافت آن قدر پول دارد که می‌تواند هر کاری انجام دهد، اما سونی این طور نیست. فکر کنم برای همین است که سونی تا کنون به چنین سمتی نرفته است.

پکتر در این مصاحبه در مورد مسائل دیگری هم صحبت کرد. او گفت که اکس‌باکس در بهترین حالت ۴۵ درصد از بازار نسل بعد را در اختیار خواهد داشت. همچنین گفت که خرید بتسدا، باعث فروش بیشتر اکس‌باکس خواهد شد، اما تاثیری برروی فروش پلی‌استیشن نخواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.