پی سی مایکل پکتر: بازی Battlefield 6 فروشی بدتر از انتظار بازی‌بازان خواهد داشت - پی سی

به تازگی آقای مایکل پکتر (Michael Pachter) تحلیلگر مسائل مربوط به صنعت بازی‌های ویدئویی در یک مصاحبه اظهار داشت که طبق پیش‌بینی‌هایی که کرده است به احتمال زیاد میزان فروش بازی Battlefield 6 که احتمالا قرار است در سال ۲۰۲۱ برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اس و سری اکس عرضه شود، به مراتب بدتر از انتظار بازی‌بازان باشد و این بازی تا حدودی شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) را با مشکلات تجاری مواجه سازد.

آقای مایکل پکتر اظهار داشت که دو بازی Battlefield 4 و Battlefield 1 که از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های این مجموعه هستند، همگی در زمانی به این موفقیت رسیده‌اند که در مجموعه‌ی رقیب یعنی Call of Duty با نسخه‌هایی نه چندان قدرتمند روبرو بوده‌اند و همین عامل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت این دو بازی از سری Battlefield به شمار می‌آید.

آقای پکتر در این باره اظهار داشت:

باید در نظر داشته باشید که در سری Battlefield دو عنوان Battlefield 1 و Battlefield 4 بهترین عملکرد ممکن را داشتند. این دو بازی در کنار کیفیت عالی خود همزمان با عناوینی از سری رقیب یعنی Call of Duty منتشر شدند که امتیازهای بالایی در حد نام Call of Duty کسب نکرده بودند و باعث نارضایتی هواداران شده بودند؛ بنابراین هر دو بازی مذکور از سری Battlefield موفق شدند عملکردی بسیار عالی را به ثبت رسانند. پس از آن شاهد بودیم که بازی Battlefield V هزمان با عنوان Call of Duty: Black Ops 4 که یکی از بهترین‌های سری بود منتشر شد و نتوانست موفقیت‌های گذشته را تکرار نماید. از همین رو می‌توان گفت که عملکرد تجاری مجموعه‌ی Battlefield بسیار به امتیاز و کیفیت عناوین مجموعه‌ی Call of Duty که در یک دوره منتشر می‌شوند، بستگی دارد و این تاثیری مستقیم و غیرقابل انکار است.

در واقع منظور من این است که نسخه‌ی Battlefield V تاکنون ۸ میلیون نسخه فروخته است در حالی که دو عنوان قبلی هر کدام بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروش داشتند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که مشکل شرکت الکترونیک آرتس با مجموعه‌ی Battlefield ارتباط آشکاری با موفقیت یا عدم موفقیت آخرین نسخه از سری Call of Duty دارد. با این که ممکن است هر بازی طرفداران خاص خود را داشته باشد اما باید در نظر داشت که علاقه‌مندان به عناوین تیراندازی اول شخص نظامی می‌توانند به راحتی از تجربه‌ی عناوین هر دو مجموعه لذت ببرند.

با توجه به موارد ذکر شده من تصور می‌کنم احتمال موفقیت یک بازی از سری Battlefield در مقابل موفقیت‌های بزرگ نسخه‌ی اخیر مجموعه‌ی Call of Duty بسیار اندک است؛ چرا که بازی‌بازان زیادی تاکنون از عنوان بعدی سری Call of Duty استقبال کرده‌اند و بخش بتل‌رویال Warzone همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهد. با توجه به این تحلیل‌ها می‌توان گفت که میزان فروش بازی Battlefield 6 حتی از تصور بسیاری از بازی‌بازان و تحلیلگران کمتر خواهد بود. بدون شک سری Call of Duty هم‌اکنون در اوج قدرت و محبوبیت خود قرار دارد و شرکت الکترونیک آرتس اگر قصد رقابت با آن را دارد باید یک بازی با کیفیت و ایده‌آل را توسعه دهد، به خوبی تبلیغات و بازاریابی برای آن انجام دهد و در بهترین زمان ممکن بازی را منتشر سازد. من امیدوارم آن‌ها در عرضه‌ی بازی بعدی سری Battlefield موفق باشند.

عنوان Battlefield 6 هنوز یک بازی ناشناخته بوده و اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است. همچنین تاریخ عرضه‌ی این بازی مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۱ میلادی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی منتشر گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.