پی سی مایکروسافت تایید کرد: اکس‌باکس سری اس توانایی اجرای بازی‌های بهبود یافته برای اکس‌باکس وان اکس را ندارد - پی سی

تحلیل‌های جدید انجام شده به این نکته اشاره داشتند که کنسول اکس‌باکس سری اس توانایی اجرای برخی بازی‌های قدیمی‌تر اکس‌باکس که شامل بهبود برای اکس‌‌باکس وان اکس می‌شوند را ندارد و لحظاتی پیش مایکروسافت این موضوع را تایید کرد. اگرچه یک سری بهبود‌ها به دلیل قطعات مدرن و قدرتمند اعمال می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ی جدید آقای جان لینمن (John Linneman) از وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، کنسول ضعیف‌تر نسل بعد (اکس‌باکس سری اس) توانایی اجرای بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس باکس اورجینال که با بهبود برای اکس‌باکس وان اکس همراه شده‌اند را ندارد و دلیل اصلی آن رم محدود در دسترس بازی‌ساز خواهد بود. اکس‌باکس سری اکس ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می‌دهد در حالی اکس‌باکس وان اکس ۹ گیگابایت را برای استفاده در دسترس بازی‌ساز قرار می‌دهد. به همین دلیل احتمالاََ سری اس با عناوینی هماهنگ باشد که بهبود یافته نیستند و برای اکس‌باکس وان اس بهینه شده‌اند.

البته این بدان معنا نیست که برخی بازی‌ها با کیفیت بسیار بهتری نسبت به اکس‌باکس وان اس برروی اکس‌باکس سری اس اجرا نمی‌شود چرا که مطمئناََ پردازنده‌‌ی مرکزی بهتر، کارت‌گرافیک قوی‌تر و درایو SSD سریع نقش زیادی در بهتر شدن عناوین خواهند داشت اما آن بهبود اختصاصی وان اکس را شاهد نخواهیم بود. آقای لینمن در این باره گفت:

ممکن است برخی بازی‌های کنسول‌های قبلی با حالت اکس‌باکس وان اس اجرا شوند اما به این دلیل که کارت گرافیک بسیار قوی‌تر است و همچنین اطلاعاتی که از قابلیت‌های Backwards Compatibility در دست داریم احتمالا کیفیت تا حدی زیاد بهتر باشد. بنابراین بازی‌هایی که احتمالاََ برروی اکس‌باکس وان اس با مشکلات رزولوشن پویا رو به رو بودند و یا اینکه مشکلات دیگری داشتند برروی کنسول سری اس روان‌تر اجرا خواهند شد.

پس از انتشار این بیانیه دقایقی پیش مایکروسافت در این باره گفت:

اکس‌باکس سری اس طوری طراحی شده است که مقرون به صرفه‌ترین کنسول نسل بعدی باشد و بتواند بازی‎های نسل بعدی را به صورت ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ اجرا کند. برای ارائه‌ی بهترین تجربهی ممکن این کنسول نسل بعدی بازی‌های کنسول‌های نسل قبلی ما را در حالت اکس‌باکس وان اس اجرا می‌کند اگرچه شامل بهبود بافت‌ها، نرخ فریم با ثبات‌تر، زمان‌بارگذاری سریعتر و Auto HDR نیز می‌شود.

اکس‌باکس سری اکس و اکس‌باکس سری اس در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) در دسترس مخاطبین قرار خواهند گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.