پی سی مایکروسافت: اکس‌باکس سری اس موجب عقب‌ماندگی نسل جدید نخواهد شد - پی سی

همان‌طور که اطلاع دارید، کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس سری اکس و سری اس سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته رسماً منتشر و به بزرگ‌ترین عرضه‌ی تاریخ اکس‌باکس تبدیل شدند. برخی از توسعه‌دهندگان پیش‌تر از سخت‌افزار ضعیف‌تر کنسول اکس‌باکس سری اس ابراز نگرانی کرده بودند و اعتقاد داشتند این امر می‌تواند به توسعه‌ی بازی‌های نسل بعدی لطمه بزند و باعث عقب‌ماندگی شود. با این حال مایکروسافت کاملاً با این دیدگاه مخالف است.

آقای اندرو گوسن (Andrew Goosen)، از مهندسان فنی اکس‌باکس، اخیراً مصاحبه‌ای را با وب‌سایت Eurogamer انجام داده است. وی در بخشی از این مصاحبه توضیح داد که کنسول اکس‌باکس سری اس نه‌تنها باعث عقب ماندن نسل جدید نمی‌شود، بلکه موجب پیشرفت نیز خواهد شد. وی همچنین گفت که مایکروسافت از کنسول اکس‌باکس وان اکس به عنوان یک دستگاه پایین رده استفاده کرده است.

من در اینترنت سوالات زیادی را خوانده‌ام. از جمله این که چرا مایکروسافت قرار نیست کنسول اکس‌باکس وان اکس را به عنوان دستگاه پایین رده ادامه دهد. ین است که مدت طولانی در طول نسل طول می‌کشد و ما احساس کردیم که نسل جدید توسط جنبه‌هایی مانند معماری Velocity و ویژگی‌های گرافیکی مانند سایه‌زنی نرخ متغیر و رهگیری پرتو (Ray Tracing) و افزایش عمکلرد پردازش برروی پردازنده تعریف می‌شود. بنابراین ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که یک بخش ورود به سطح مناسب وجود دارد تا بتوانیم نسل را به جای عقب نگه داشتن پیشرفت دهیم. من شنیده‌ام که برخی می‌گویند اکس‌باکس سری اس موجب عقب‌ماندگی نسل جدید می‌شود، اما درواقع سری اس را در حال پیشرفت می‌بینم؛ زیرا با وجود این کنسول بازی‌های بیشتری با توجه به ویژگی‌های نسل بعد خواهیم داشت.

نکته‌ی جالب دیگر این است که ما کنسول اکس‌باکس وان اکس را بررسی کردیم و نتوانستیم آن را به نقطه قیمتی که می‌خواستیم برسانیم. بنابراین هنگامی که اکس‌باکس سری اس نگاه می‌کنم، می‌بینم که ارزان‌تر از اکس‌باکس وان اکس است. این کنسول تقریباً همه‌ی ویژگی‌های نسل بعدی را در خود دارد. از نظر عملکرد گرافیکی نیز با معماری جدید RDNA 2 شاهد پیشرفتی در حدود ۲۵ درصد هستیم. قدرت گرافیکی ۴ ترافلاپسی با توجه به آن عامل، شما را ۵ ترافلاپس نیز می‌رساند.

برخی از داده‌هایی که با محتوای خود مشاهده می‌کنیم حاکی از بهتر بودن آن است. سپس وقتی به سایر ویژگی‌های معماری جدید که مانند سایه‌زنی با نرخ متغیر اضافه کرده‌ایم نگاه کنید، فکر می‌کنم این موجب پیشرفت ۲۰ درصدی برای ما شده تا عملکرد بازی‌های جدید تقریباً برابر باشد. اکس‌باکس سری اس یک کنسول ارزان‌تر نسبت به سری اکس است و تمام ویژگی‌هایی که در نسل بعدی وجود دارند، در این کنسول نیز قرار دارد.

آقای گوسن در ادامه‌ی این مصاحبه اشاره کرد که قابلیت Quick Resume در اکس‌باکس سری اس نسبت به سری اکس سریع‌تر است، زیرا حافظه‌ی مجازی کمتری وجود دارد که باید نوشته شود و سپس دوباره خوانده شود. همچنین عملکرد SSD در هر دو کنسول نیز یکسان است.

به نظر شما آیا کنسول اکس‌باکس سری اس موجب عقب ماندن نسل جدید کنسول‌ها می‌شود؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.