پی سی لوکاس ‌پاپ: درخواست اعمال تخفیف در قیمت بازی Return of the Obra Dinn توسط سونی رد شد - پی سی

لوکاس پاپ (Lucas Pope)، طراح بازی مستقل و تحسین‌شده‌ی Return of the Obra Dinn در گزارشی مدعی شد که وی قصد اعمال تخفیف در قیمت این بازی در فروشگاه پلی‌استیشن را از سونی داشته است، اما این شرکت با این قضیه مخالف بود و این درخواست را رد کرد.

عنوان Return of the Obra Dinn،یک بازی مستقل است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط لوکاس پاپ به عنوان آخرین مجموعه از Obra Dinn طراحی و منتشر شد. همچنین، میزان موفقیت این بازی پازلی که از طراحی بصری چشمگیری بهره می‌برد نیز باعث شد تا نام این بازی برسرزبان‌ها بیفتد و هم‌اکنون این بازی نمره‌ی کامل ۱۰/۱۰ را در فروشگاه استیم با خود به یدک می‌کشد.

اما موضوعی که اخیراً پیرامون این بازی و صدالبته سونی جنجال‌آفرین شده‌است، به رد شدن درخواست لوکاس پاپ مبنی بر اعمال تخفیف در قیمت بازی Return of the Obra Dinn بازمی‌گردد. وی اخیراً در حساب کاربری رسمی خود در توییتر این موضوع را منتشر نمود و از این اقدام سونی به عنوان یک تصمیم ناامید کننده یاد کرد.

همچنین، وی بادرنظر گرفتن این موضوع که این بازی از دیدگاه بسیاری از نشریه‌ها به عنوان برترین بازی مستقل سال ۲۰۱۸ انتخاب شد، تصمیم گرفته بود تا سالروز عرضه‌ی بازی را برای اعمال تخفیف در قیمت بازی خود انتخاب کند اما هم‌اکنون او با جواب منفی از سوی سونی روبرو شده است. از طرفی دیگر، در گذشته نیز چندین توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های مستقل نیز با چنین مواردی از جانب سونی روبرو شده بودند که به‌دلایل مختلفی این اخبار در رسانه‌ها چندان نشر پیدا نکرد.

سونی درخواست من برای اعمال تخفیف در قیمت بازی برروی پلی‌استیشن ۴ را رد کرد.

Lucas Pope (@dukope) October 16, 2020

اما هنگامی که این خبر به صورت فراگیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، کاربران مختلف سعی در پیدا کردن موارد مشابه داشتند و دست برقضا با موارد مختلفی نیز روبرو شدند. برای مثال، مایکل هیکس (Michael Hicks)، توسعه‌دهنده‌ی بازی مستقل Pillar چندی پیش اعلام کرده بود که سونی درخواست وی برای اعمال تخفیف در قیمت بازی خود در حوزه‌ی آمریکای شمالی را رد کرد و آن را تنها به اروپا محدود نمود. همچنین، توسعه‌دهنده‌ی دیگری با نام لوک برنارد (Luc Bernard) در توییتی اعلام کرده بود که سونی با درخواست وی مبنی بر اعمال تخفیف بازی خود برروی کنسول Vita را رد کرده بود. از طرفی دیگر، یک توسعه‌دهنده‌ی بازی مستقل فرانسوی با نام COWCATGames در توییت خود از عدم اجازه‌ی سونی برای بهره‌گیری کافی از ظرفیت‌های فروشگاه پلی‌استیشن انتقاد کرد و ادعا نمود که ۹۰ درصد درآمد مالی بازی‌های مستقل زمانی حاصل می‌شود که این عناوین با تخفیف روبرو شوند.

علاوه‌براین، مایک رز (Mike Rose) از استودیوی ناشر of No More Robots واقع در شهر منچستر ادعا کرد که تنها ۵ درصد از فروش یکی از بازی‌هایش توسط فروشگاه پلی‌استیشن ۴ بوده است و بازی‌های مستقل در این کنسول فروش چندانی ندارند. از طرفی دیگر، این بازی برروی کنسول سوییچ از همان روز عرضه با تخفیف قابل توجهی عرضه شد اما سونی در جواب درخواست آن‌ها از جمله‌ی “سرمان برای بررسی درخواست شما شلوغ است (too busy to accommodate that request)” استفاده کرد.

به‌هرترتیب، با نزدیک شدن به تاریخ کوچ به نسل نهم دنیای بازی‌های ویدیویی، چنین مواردی قطعاً به حاشیه خواهند رفت و این استودیوها در بهترین حالت ممکن نیز شاید نتوانند درخواست‌ها، انتقادها و شکایات خود را بیش از چند روز یا نهایتاً چند هفته پررنگ نگاه دارند. اما با این اوصاف امیدواریم تا شرایط برای توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل که بیش از ۹۹ درصد آن‌ها نه برای درآمدزایی، بلکه تنها بخاطر علاقه و خلاقیت خود اقدام به تولید عناوین مختلف می‌کنند به‌خوبی پیش‌برود تا در آینده با عناوینی در سطح یکسان یا حتی بالاتر از Hollow Knight، Untitled Goose Game، Cuphead، Gris، Inside، Stardew Valley و حتی A Plague Tale: Innocence که از ابتدا به عنوان یک پروژه‌ی مستقل راه‌اندازی شده بود باشیم.

بازی Return of the Obra Dinn، هم‌اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.