پی سی لوئیز سوارز، اسطوره بارسلونا و فوتبال اسپانیا درگذشت - پی سی

لوئیز سوارز، اسطوره بارسلونا و فوتبال اسپانیا درگذشت

لوئیز سوارز، اسطوره بارسلونا و فوتبال اسپانیا درگذشت

پایگاه خبری سینما فوتبال – لوئیز سوارز اسطوره فوتبال اسپانیا که در سال ۱۹۶۰ فاتح توپ طلا شد و بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ سرمربیگری تیم ملی اسپانیا را به عهده داشت، امروز درگذشت.

به گزارش سینما فوتبال، سوارز یکی از بزرگ ترین اسطوره های فوتبال اسپانیا و شخصیتی محبوب در فوتبال اروپا به شمار می رفت. سوارز که در روز دوم می ۱۹۳۵ در آکرونیا متولد شده بود، فوتبالش را در دپورتیوو آغاز کرد و در سال ۱۹۵۴ راهی بارسلونا شد. این هافبک هجومی در هفت فصل حضور در تیم کاتالان جامهای زیادی را کسب کرد که فاتح دو لیگ، دو فیر کاپ و دو جام حذفی شد. او در سال ۱۹۶۰ به اولین و تنها بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که توپ طلا می برد.

سوارز در سال ۱۹۶۱ به باشگاه اینتر ملحق شد که در تیم نراتزوری دو جام باشگاه های اروپا، سه اسکودتو، دو جام بین قاره ای کسب کرد و در سال ۱۹۶۴ با تیم ملی اسپانیا فاتح یورو شد و ۳۲ بازی ملی در کارنامه اش دارد. او در سال ۱۹۷۳ در سمپدوریا کفش هایش را آویخت. مربیگری را در ایتالیا آغاز کرد و در تیم هایی نظیر اینتر، سمپدوریا، کومو و کالیاری فعالیت کرد.

او در سال ۱۹۷۸ به دپورتیوو برگشت و در سال ۱۹۸۱ سرمربی تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا شد و تا ۱۹۸۸ در این تیم حضور داشت. او در سال ۱۹۸۶ با این تیم فاتح یورو شد. سوارز در سال ۱۹۸۸ سرمربی تیم بزرگسالان اسپانیا شد و این تیم را به جام جهانی ۱۹۹۰ رهنمون ساخت.

۴۱۲۵

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 44 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.