پی سی فیل اسپنسر از تفاوت قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم می‌گوید - پی سی

رییس ارشد بخش اکس‌باکس شرکت مایکروسافت یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در طی مصاحبه‌ای با کانال اسپانیایی La Vanguardia در یوتیوب، نظرات خود را در رابطه با قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل بعدی بیان کرده، از “سرمایه‌ی گذاری سنگین” سونی سخن گفته و درباره‌ی ارزشمند بودن سرویس Xbox Game Pass توضیحاتی ارائه داده است. همراه گیمفا باشید.

فیل اسپنسر همواره صحبت‌های صریح و غالبا بحث برانگیزی پیرامون عرضه‌ی اکس‌باکس سری اکس/اس کرده است و مقایسه‌های بسیاری بین این دو کنسول و رقیب آن یعنی پلی‌استیشن ۵ انجام داده داده است. وی اخیرا به مقایسه‌ی اکس‌باکس سری اکس و سری اس انجام داده و این دو کنسول را از لحاظ ویژگی‌ها، چالش‌های پیش‌رو و قیمت بررسی کرده است. همانطور که می‌دانید، سری اس با وجود دارا بودن قیمتی کمتر نسبت به کنسول اصلی، از نظر توانایی سخت‌افزاری با محدودیت روبرو است. اما فیل اسپنسر با پذیرش سختی‌های عرضه‌ی دو کنسول، از اینکه سری اس “ارزش” خود را حفظ خواهد کرد، سخن می‌گوید:

من نیامده‌ام که اینجا بایستم، به عنوان روابط عمومی با بقیه ارتباط برقرار کنم و بگویم که داشتن دو کنسول متفاوت مانند یک داشتن یک کنسول است. اما من باور دارم که اکس‌باکس سری اس ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

اسپنسر در ادامه به قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل نهم پرداخت. وی گفت که کنسول‌های اکس‌باکس نسل‌های پیشین بعد از مواجه شدن با کاهش قیمت، به افزایش تعداد بازی‌بازان منجر شده است. به بیانی دیگر، او از تجربه‌ی عرضه‌ی اکس‌باکس وان اس سخن می‌گوید. بر این اساس، او معتقد است قیمت ۳۰۰ دلاری اکس‌باکس سری اس طیف بازی‌بازان غیرحرفه‌ای را با کنسولی مواجه می‌کند که آن‌ها قدرت خریدش را دارند. وی همچنین از محبوب‌ترین سرویس‌های اکس‌باکس یعنی Xbox Game Pass سخن گفت. به عقیده‌ی او، این سرویس راه ارزان‌قیمتی را برای بازی‌بازان فراهم می‌کند تا به فهرستی بلندبالا از عناوین مختلف دسترسی داشته باشند. نکته‌ی جالب اینجاست که اسپنسر این سرویس را با بازی‌های ۷۰ دلاری نسل بعد مقایسه کرد.

می‌دانید، بازی کردن می‌تواند سرگرمی گران‌قیمتی باشد. من می‌بینم که عناوین پلتفرم‌های مشخصی، بر اساس قیمت آمریکا، به سوی ۷۰ دلاری شدن حرکت می‌کنند. کنسول [مقصد این عناوین] بر اساس قیمت آمریکا ۵۰۰ دلار است. من فکر می‌کنم که این سرمایه‌ی گذاری سنگینی است برای بازی‌بازانی که به صورت روزانه به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی نمی‌پردازند … [منظورم] بازی‌بازان غیرحرفه‌ای یا خانواده‌ها است که بین خیلی چیزها [در قیمت‌گذاری] تعادل برقرار می‌کنند.

کنایه‌ی اسپنسر در این جملات بسیار واضح است: اگرچه او مستقیما به پلی‌استیشن ۵ اشاره نکرده، اما با نام بردن از “پلتفرم‌های مشخص” کاملا منظور خود را رسانده است. در حالی که شرکت سونی از عناوین انحصاری خود چون Demon’s Souls ،Destruction AllStars و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales با برچسب قیمت ۷۰ دلاری رونمایی می‌کند، شرکت مایکروسافت مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد که عناوین بیشتری را از طریق سرویس Xbox Game Pass در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

سرویس Xbox Game Pass عناوین استودیوی مایکروسافت را در روز عرضه در دسترس کاربران قرار می‌دهد و این بازی‌ها در کتابخانه‌ی Game Pass باقی می‌مانند. این عناوین شامل بازی‌هایی چون Gears: Tactics ،Halo Infinite و State of Decay 3 می‌شوند. اشتراک این سرویس تنها ۱۰ دلار است و نه تنها فرصت تجربه‌ی فهرست بزرگی از عناوین را به هواداران می‌دهد، بلکه عناوین جدید را نیز در روز عرضه در اختیار آنان می‌گذارد. اسپنسر باور دارد که ترکیب این سرویس با قیمت اکس‌باکس سری اس، سرمایه‌گذاری ارزشمندی را برای مایکروسافت رقم خواهد زد.

در این میان اسپنسر یادی هم از  xCloud gaming کرد؛ بخشی از سرویس Xbox Game Pass که به بازی‌بازان مویایل امکان تجربه‌ی عناوین کنسولی نسل هشتم را می‌دهد. در حالی حاضر این سرویس برروی موبایل‌های اندرویدی عرضه شده است و تا سال ۲۰۲۱ نیز در دسترس کاربران iOS قرار می‌گیرد. اسپنسر باور دارد که xCloud نهایتا به بازی‌بازان امکان می‌دهد تا عناوین نسل بعدی را برروی کنسول‌های نسل فعلی یا رایانه‌های شخصی به‌صورت استریم تجربه کنند.

اکس‌باکس سری اکس/اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه خواهد شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.