پی سی عملکرد ضعیف‌تر اکس‌باکس سری اکس و سری اس به خاطر تاخیر در ارسال کیت توسعه‌دهندگان است - پی سی

گزارش جدیدی منتشر شده است که ادعا می‌کند عملکرد ضعیف‌تر کنسول اکس‌باکس سری اکس نسبت به پلی‌استیشن ۵ و همچنین عملکرد نسبتا ناامیدکننده‌ی سری اس در زمینه‌ی بازی‌های بین نسلی، به خاطر ارسال دیرتر کیت توسعه‌دهندگان است و مایکروسافت در حال کار با توسعه‌دهندگان مختلف برای بهینه‌سازی بهتر بازی‌ها برروی این دو کنسول است.

این ماه شاهد عرضه‌ی سه کنسول نسل نهمی بودیم. پلی‌استیشن ۵ از سوی سونی و اکس‌باکس سری اکس و سری اس از سوی مایکروسافت. در حالی که حداقل روی کاغذ اکس‌باکس سری اکس قوی‌ترین کنسول از میان این سه به شمار می‌رود، عناوینی مانند Devil May Cry 5: Special Edition، Dirt 5 و Assassin’s Creed Valhalla تا کنون عملکرد بهتری برروی کنسول سونی داشته‌اند. البته نه اینکه نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس بد باشد، اما در مجموع شاهد مشکلات و تفاوت‌های غیرمنتظره‌ای بوده‌ایم و همین باعث شده است که بسیاری جویای دلیل این اتفاق شوند.

به تازگی تام وارن (Tom Warren) از وبسایت The Verge در گزارشی مدعی شده است که عملکرد نسبتا ضعیف دو کنسول جدید مایکروسافت، به خاطر این است که کیت توسعه‌دهندگان این دو کنسول دیرتر از کیت توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ ارسال شده است. وارن می‌گوید که منابع داخلی او، گفته‌اند که ابزار توسعه برای کنسول‌های مایکروسافت جدیدتر هستند و آن‌ها وقت کمتری برای توسعه‌ی بازی‌های خود برای سری اکس و سری اس داشته‌اند. او همچنین معتقد است که دلیل عدم انتشار ویدیوی اجرای بازی‌ها برروی سری اکس تا نزدیکی عرضه کنسول، آن هم در حالی که سونی خیلی‌ قبل‌تر این کار را کرده بود، به خاطر همین مسئله است. یکی از کارکنان مایکروسافت هم در صحبت با The Verge گفته است:

ما از مشکلات عملکردی برروی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس آگاهیم و دائما با همکاران خود صحبت می‌کنیم تا بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم و تجربه‌ی بازی برروی این دو کنسول را ارتقا دهیم. نسل کنسولی جدید تازه شروع شده است و توسعه‌دهندگان ما در آینده بسیار بیشتر با این کنسول‌ها آشنا خواهند شد و از قدرت کامل آن‌ها استفاده خواهند کرد.

صحبت‌های وارن کاملا منطقی به نظر می‌رسند و حتی برخی توسعه‌دهندگان همین حالا در حال بهبود نسخه‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس بازی‌ها هستند. مثلا یوبی‌سافت (Ubisoft) اعلام کرد که در به‌روزرسان بعدی Valhalla، شاید اضافه شدن حالت Performance برای سری اس هم خواهیم بود تا دارندگان این کنسول هم بتوانند از نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه لذت ببرند. در نهایت باید منتظر ماند و دید که در بلندمدت کدام کنسول عملکرد بهتری خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.