شرکت سونی به تازگی توضیحاتی را در رابطه با رضایتنامهای که اخیراً برای بازیبازان پلیاستیشن منتشر و باعث نگرانی برخی از آنها شده، ارائه کرده است. همراه ما باشید تا به جزئیات تکمیلی این موضوع بپردازیم.
کمپانی سونی به تازگی رضایتنامهای را برای تمامی کاربران شبکهی پلیاستیشن (PlayStation Network) که کنسول پلیاستیشن ۴ خود را به نسخهی ۸٫۰ ارتقاء دادهاند ارسال کرده است مبنی بر آنکه زین پس این شرکت اجازه خواهد داشت تا صدای بازیبازان داخل پارتی (Party)ها را ضبط و در صورت نیاز برای برقراری امنیت و عدم بروز رفتارهای نامناسب از سوی برخی افراد از آنها استفاده کند. شما میتوانید در ادامه متن کامل این رضایتنامه را مشاهده کنید.
این موضوع باعث بروز خشم و نگرانی از سوی برخی کاربران شبکهی پلیاستیشن شد اما شرکت سونی به تازگی توضیح داده است که پذیرش این رضایتنامه به دلیل ویژگیهای ارتباطی که در کنسول پلیاستیشن ۵ وجود دارد امری ضروری بوده است.
شما میتوانید در ادامه صحبتهای خانم کاترین جنسن (Catherine Jensen)، جانشین مدیر تجربهی مصرفکنندگان شرکت سونی که در رابطه با این موضوع به اشتراک گذاشتهاند را مشاهده کنید:
هدف اصلی ما برای مخاطبان پلیاستیشن این است که بتوانند تجربهای مثبت و سالم در کنار دوستان و دیگر بازیبازان سراسر جهان داشته باشند.
این موضوع همواره برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده است که کاربرانمان در صورت مواجهه با هرگونه آزار و اذیت بتوانند آن را در سریعترین اقدام به کارشناسان ما گزارش دهند.
همچنین خانم کاترین جنسن در ادامه اظهار داشتهاند که هیچکدام از چتهای بازیبازان به طور پیشفرض کنترلر نخواهد شد و این فایلهای ضبط شده تنها برای مواردی کاربرد خواهند داشت که کاربری گزارش تخلف دیگر بازیبازان را در محیط یک پارتی برای کارشناسان آنها ارسال کند.
با توجه به صحبتهای خانم کاترین جنسن احتمالاً این اقدام کمپانی سونی تنها در راستای حفظ بیش از پیش فضای سالم برای تمامی دارندگان کنسولهای پلیاستیشن بوده است و به نظر نمیرسد هیچگونه جای نگرانی برای زیرپا گذاشته شدن حقوق کاربران شبکهی پلیاستیشن وجود داشته باشد.
کنسول پلیاستیشن ۵ در تاریخ ۲۲ آبان (۱۲ نوامبر) منتشر شده و در بازارهای جهانی برای خرید در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.